spot_img
marți, ianuarie 25, 2022
spot_img

Administrația Trump aplică sancțiuni operatorului feroviar rus din Crimeea

Administrația Trump a impus zilele trecute sancțiuni unei companii feroviare private din Moscova care luna trecută a deschis serviciu de pasageri între Rusia și Crimeea, peninsulă ucraineană pe care Rusia a anexat-o în 2014.

Doru Cireașă

podul spre Crimeea deschiderea podului Rusia-Crimeea

Sancțiunile vizează „Grand Service Express”, CEO-ul său și alte șapte persoane cărora li s-au aplicat sancțiuni ale Uniunii Europene, la începutul săptămânii, pentru rolul lor în organizarea alegerilor locale rusești în Crimeea În septembrie. UE și SUA au impus sancțiuni economice Rusiei după anexare și refuză să recunoască autoritatea Moscovei asupra regiunii.

Trezoreria americană a publicat noile sancțiuni cu două zile înainte ca secretarul de stat Mike Pompeo să vină la Kiev pentru a se întâlni cu președintele ucrainean și cu alți oficiali. Este posibil ca sancțiunile să fie destinate să trimită un mesaj de susținere din partea administrației Trump în timpul procesului de intentat în SUA președintelui Donald Trump, în legătură cu relațiile sale cu Ucraina.

„Acțiunea Trezoreriei, luată în strânsă coordonare cu aliații și partenerii noștri internaționali, reiterează sprijinul neclintit pentru restabilirea proceselor democratice libere și corecte în Crimeea”, a declarat secretarul Trezoreriei, Steven Mnuchin, într-o declarație.

Aproape două zile durează călătoria Sankt Petersburg – Crimeea

Primul tren de călători a plecat luni, 23 decembrie 2019, din Sankt Petersburg, iar drumul durează 43 de ore și jumătate până la Sevastopol, în Crimeea. Trenul face 70 de minute de la Bagerovo, în Crimea, până la Taman Pass, în Rusia continentală (42 km). A fost introdus și un tren direct Simferopol – Moscova, distanță de 1.995 km parcursă în 34 de ore.

Rusia estimează că trenurile care leagă Simferopol de Moscova, respectiv Sankt Petersburg, vor transporta 14 milioane de pasageri în 2020.

Lansat în februarie 2016, acest şantier a fost încredinţat de Kremlin societăţii miliardarului Arkadi Rotenberg, care este partenerul de judo al preşedintelui Vladimir Putin.

Potrivit unui decret publicat pe site-ul Guvernului, Stroïgazmontaj urma să livreze podul (componenta rutieră) în decembrie 2018, la un preţ plafonat la 228,3 miliarde de ruble (2,9 miliarde de euro la acea vreme). Însă, cu câteva zile înainte să fie reales preşedinte, Putin a cerut ca podul să fie gata încă din mai 2018, ”pentru ca oamenii să poată să profite de el în sezonul estival”.

Podul, care trece peste insula Tuzla, are înălţimea de 35 de metri la nivelul arcadei sale centrale.  Din cauza blocadei impuse de Kiev şi sancţiunilor occidentale care au urmat anexării Crimeei, cea mai mare parte a produselor alimentare sosea din Rusia, cu feribotul.

Şantierul ”Podului Crimeei” constituie o încălcare a integrităţii teritoriale a Ucrainei, a stabilit Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE). În primăvara lui 2018, Olanda a anunţat deschiderea unei anchete cu privire la presupusa implicare a şapte întreprinderi olandeze în construirea acestui pod, apreciind că în virtutea sancţiunilor europene impuse Rusiei le era interzis să participe la acest şantier.

În cadrul vizitei sale pe şantier , Vladimir Putin a subliniat că ultimul ţar rus, Nicolae al II-lea, plănuia şi el să construiască un pod care să lege Peninsula Crimeea de Rusia. ”Însă Primul Război Mondial nu i-a dat ocazia”, a amintit el. În al Doilea Război Mondial, Adolf Hitler a avut aceeaşi ambiţie, însă bombardamentele au pus capăt lucrărilor.  ”Iar voi, voi aţi reuşit. este genial”, le-a spus el muncitorilor de pe șantier. Podul Crimeii, cu o lungime de 19 kilometri, face legătura între penisula Kerci, din Crimeea, și peninsula Taman, în sudul Rusiei.

Podul feroviar Crimeea-Rusia, inaugurat la un an după cel rutier

Construcția inginerească traversează strâmtoarea Kerci și este deja accesibilă traficului rutier, încă de anul trecut. Lucrările necesare pentru ca podul să poată fi traversat și de trenuri au durat patru ani de zile, informează site-ul Metrotime.be.

Rusia a anexat în anul 2014 peninsula ucraineană Crimeea. Cu toate acestea, Ucraina continuă să susțină că ea face parte în continuare din teritoriul ei. Occidentul a condamnat decizia luată la Moscova, pe care o consideră o încălcare flagrantă a dreptului internațional.

 

Ultimele Articole