duminică, octombrie 6, 2024
spot_img

Adina Vălean despre CFR Marfă: ”O companie care nu e competitivă nu poate supraviețui”

Comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, a declarat luni la București că soarta CFR Marfă se află la latitudinea autorităților române, care trebuie să ia cele mai bune decizii de restructurare. Ea a făcut apel la toată lumea să privească situația dinspre piață, nu dinspre companie.

„Ne aflăm în fața ineficienței unei companii, care a primit ajutoare de stat succesive. Mi se pare foarte important ca statele membre (ale Uniunii Europene – n.red.) să implementeze Pachetul 4 feroviar. Dacă am avea o piață concurențială pentru transportul de marfuri, nu ar mai conta despre ce operator este vorba. Nu doar în România, ci în multe state membre, există un reflex de sprijinire a companiilor naționale. Trebuie să vedem cum putem să facem pentru a crește competiția, astfel încât să avem servicii superioare. La noi asta e problema: <Ce face CFR Marfă?>”, a spus comisarul european în cadrul unei conferințe de presă.

Adina Vălean despre CFR Marfă: decizia e a oficialilor de la București

Reporterul Club Feroviar i-a atras atenția că în România piața transportului feroviar de marfă este una dintre cele mai competitive din Uniunea Europeană. Adina Vălean a admis că așa ar putea sta lucrurile, însă a insistat pe faptul că decizia în privința CFR Marfă este la latitudinea oficialilor de la București.

„CFR Marfă are manager, are Consiliu de Administrație, trebuie să ia propriile decizii. O companie care nu e competitivă, nu poate supraviețui într-o piață concurențială. Lucrurile trebuie privite dinspre piață, nu dinspre companie”, a spus ea, admițând că nu cunoaște îndeajuns situația financiară și planul de reorganizare ale CFR Marfă, pentru a putea da un răspuns mai clar.

Planul investițional pentru infrastructură al României, în prag de aprobare

În cadrul aceleiași conferințe de presă, comisarul european Adina Vălean a atras atenția că autoritățile române trebuie să respecte planurile de investiții la care s-a angajat și să nu mai schimbe prioritățile.

„Planul investițional pentru infrastructură, depus la sfârșitul anului trecut, este în evaluare la nivelul Comisiei Europene și sper să fie aprobat cât mai curând. Acesta reprezintă cadrul general. Este esențial să ne ținem de plan, să nu schimbăm prioritățile, pentru că astfel de schimbări ne-au afectat enorm în absorbția fondurilor europene de-a lungul timpului”, a spus oficialul de la Bruxelles.

România ar trebui să aibă o linie ferată de mare viteză de la București la Budapesta

În altă ordine de idei, comisarul european a spus că România trebuie să aibă ambiția de a construi o linie ferată de mare viteză de la București la Budapesta, chiar dacă acest lucru nu se va întâmpla în viitorul apropiat.

„Există o mare ambiție europeană de a avea capitalele statelor membre conectate cu linii de mare viteză. România nu trebuie să se sfiască să ia parte la această ambiție”, a declarat Adina Vălean. Ea a precizat că, atunci când se va face traversarea Carpaților pe coridoarele europene va trebui luat în calcul ca proiectul să permită ulterior linii de mare viteză, mai ales la nivelul tunelurilor de cale ferată.

CITEȘTE și GALERIE FOTO Vizita Adinei Vălean în Gara de Nord, ”condimentată” cu Pavel Bartoș și inundație

Adina Vălean, întrevedere cu premierul Nicolae Ciucă

În cursul zilei de luni, comisarul european pentru Transport s-a întâlnit, la palatul Victoria, și cu premierul Nicolae Ciucă.

„Cei doi oficiali au trecut succint în revistă măsurile europene în sectorul transporturilor pe fondul actualei crize, iar premierul României a evidențiat sprijinul solidar și consistent al autorităților și al societății civile în asigurarea cu operativitate a serviciilor gratuite de transport în ajutorul refugiaților. Comisarul european Adina Vălean a arătat că toate eforturile României sunt remarcate și apreciate la Bruxelles. Cei doi oficiali au agreat o cooperare strânsă pentru facilitarea transportului de mărfuri din Ucraina și Republica Moldova prin utilizarea infrastructurii rutiere, feroviare și portuare a pentru a fi realizate exporturile de cereale din Ucraina, conform contractelor existente, dată fiind importanța acestora inclusiv din perspectiva securității alimentare a unor state terțe, precum cele din Africa”, a informat Executivul, printr-un comunicat de presă.

Potrivit documentului, în cadrul schimbului de opinii, a fost subliniată importanța consolidării infrastructurii de transporturi în caz de criză majoră, având în vedere contribuția semnificativă a acestui sector la o redresare accelerată a economiei. ”Prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă a reafirmat angajamentul ferm al Guvernului privind investițiile în dezvoltarea infrastructurii naționale de transport. A exprimat aprecieri pentru inițiativa lansată de comisarul Adina Vălean privind constituirea unui grup de lucru dedicat identificării de soluții pentru creșterea absorbției fondurilor europene de către România în ceea ce privește proiectele de infrastructură de transport”, se mai menționează în comunicat.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole