duminică, aprilie 27, 2025

Adif acordă 32,2 milioane de euro pentru modernizarea liniei Zaragoza-Teruel-Sagunto

Adif a atribuit două contracte în valoare de 32,2 milioane de euro, ca parte a Master Plan-ului pentru îmbunătățirea liniei de cale ferată Zaragoza-Teruel-Sagunto. Scopul acestor investiții este de a spori capacitatea de transport feroviar de marfă, fiabilitatea infrastructurii și eficiența operațională generală.

Unul dintre contracte acoperă extinderea liniei 2 la stația Cella la 750 de metri. Cella este o locație cheie în regiunea Teruel datorită conexiunii sale directe cu platforma logistică Platea. Extinderea va permite stației să găzduiască și să faciliteze trecerea trenurilor de marfă mai lungi, interoperabile, îmbunătățind astfel capacitatea și competitivitatea liniei.
Proiectul va implica modificări ale configurației căii ferate, ale sistemelor de drenaj și ale infrastructurii de siguranță și semnalizare. Această extindere se adaugă modernizărilor similare deja finalizate în alte șapte stații de-a lungul liniei – Estivella, Navajas, Barracas, La Puebla de Valverde, Teruel, Ferreruela de Huerva și Cariñena – unde sunt acum operaționale garnituri de 750 de metri. Aceste lucrări, finanțate de autoritatea portuară din Valencia, se aliniază obiectivului planului general de consolidare a transportului de mărfuri de-a lungul acestui coridor-cheie dintre coastele Cantabrică și Mediterană.

Secțiunea Sagunto-Bifurcación Teruel

Al doilea contract acoperă o serie de îmbunătățiri ale infrastructurii pe secțiunea Sagunto-Bifurcación Teruel. Aceste lucrări vizează îmbunătățirea funcționalității și fiabilității liniei și includ:

  • reînnoirea șinelor în diferite locații;
  • curățarea stratului de balast;
  • instalarea de traverse noi în garniturile de cale ferată la șapte stații: Segorbe, Jérica, Caudiel, Masadas Blancas, Mora de Rubielos, Puerto Escandón și Sarrión;
  • înlocuirea structurilor metalice la sucursalele Sagunto și Valencia;
  • construirea unui nou zid de sprijin între Pontón de Gausa și viaductul Sagunto.

Îmbunătățirile suplimentare includ studii de drenaj în 22 de șanțuri de-a lungul traseului, construcția de coridoare de cale ferată în trei stații din Teruel (La Puebla de Valverde, Ferreruela de Huerva și Barracas), reînnoirea aparatelor de cale ferată în șase stații și instalarea de noi stații tampon metalice la Puerto Escandón și Masadas Blancas.

Masterplan pentru linia Zaragoza-Teruel-Sagunto

Aceste noi contracte fac parte din Master Planul Adif pentru linia Zaragoza-Teruel-Sagunto, un coridor de 315 kilometri. S-au investit deja peste 500 de milioane EUR pentru a consolida rolul acestuia ca legătură strategică de transport de marfă între regiunile mediteraneană, cantabrică și atlantică, conectând porturile Valencia și Bilbao cu centre logistice cheie precum Platea (Teruel), Zaragoza-Plaza și Júndiz (Vitoria).
Planul vizează îmbunătățirea interoperabilității, creșterea capacității și reducerea duratei călătoriilor prin modernizarea infrastructurii. Îmbunătățirile vor reduce, de asemenea, nevoile de întreținere și vor spori reziliența rețelei prin încorporarea unor instalații moderne, de înaltă performanță.
Un obiectiv-cheie al investiției este creșterea competitivității traficului de marfă prin permiterea unor sarcini pe osie mai mari și construirea de linii de cale ferată pentru trenuri de 750 de metri. Electrificarea liniei va sprijini în continuare mobilitatea durabilă, reducând emisiile de CO2 cu aproximativ 5.000 de tone pe an și reducând consumul de motorină cu 2,1 milioane de litri pe an.
Aceste îmbunătățiri se aliniază obiectivului de dezvoltare durabilă 9 al Organizației Națiunilor Unite (industrie, inovare și infrastructură), care promovează rețele de transport fiabile, durabile și reziliente.
Acest proiect poate fi cofinanțat prin Mecanismul pentru Conectarea Europei (CEF) al Uniunii Europene, care sprijină investițiile-cheie în infrastructura de transport pe întregul continent.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole