CFF, compania feroviară de stat din Elveția, a răscumpărat de la Swiss Combi pachetul minoritar de acțiuni la CFF Cargo, de 35% din capitalul social.
Prin această răscumpărare de acțiuni, CFF vrea să-și întărească angajamentul în domeniul traficului de mărfuri și să-l gestioneze cu o singură mână, se arată într-un comunicat dat publicității de companie. De acum încolo, transportul de mărfuri va fi din nou gestionat la nivelul grupului. CFF își simplifică astfel structura de conducere și se pregătește pentru un eventual ajutor de stat pentru tranzitul vagoanelor izolate.
În urma acestei tranzacții, a cărei valoare nu a fost dezvăluită de responsabilii grupului feroviar elvețian, CFF concretizează conceptul ”Swiss Cargo Logistics”. CFF Cargo redevine o filială a CFF deținută în proporție de 100%, iar fostul acționar minoritar Swiss Combi a devenit partener strategic.
Până în prezent, conducerea CFF Cargo funcționa pe baza unui mandat de coordonare și nu era reprezentată în cadrul conducerii grupului.
Alexander Muhm este noul șef al CFF Cargo
Noul director al CFF Cargo este Alexander Muhm, acum șef al CFF Immobilier care-și va intra în atribuții la data de 26 iunie.
În afară de funcția sa de șef al operațiunilor imobiliare de la CFF, Alexander Muhm a contribuit la creionarea noului concept de transport de mărfuri ”Swiss Cargo Logistics”. De asemenea, el este membru în consiliul de administrație al operatorului de transport combinat Hupac.
Alexander Muhm îi succede astfel în funcție lui Désirée Baer, care coordona activitățile de marfă din anul 2020. Prin noua sa funcție, noul director va fi responsabil de trei filiale ale CFF, printre care și noua societate CFF Intermodal. Aceasta din urmă va trebui să proiecteze și să construiască o infrastructură de terminale de încărcare cu acoperire pe întreg teritoriul Elveției.
CFF concretizează astfel conceptul lansat în toamna anului trecut, potrivit căruia scopul este de a transporta până în anul 2050 cu trei cincimi în plus de mărfuri în activitatea principală. Pentru a putea atinge acest scop declarat, sunt prevăzute cinci noi terminale pentru traficul combinat între Geneva și Saint-Gall.
CFF a considerat că separarea de Swiss Combi este ”imperativă”, deoarece noul context economic necesită o separație clară între clienți și acționari. Colaborarea cu Swiss Combi va rămâne însă strânsă și de acum încolo.