spot_img
sâmbătă, octombrie 16, 2021
spot_img

Acord pentru trenul metropolitan Iași, între Primărie, Consiliul Județean și CFR Călători

Un acord pentru trenul metropolitan Iași, în primă fază pe ruta Iași-Ciurea, va fi semnat în curând între Primărie, Consiliul Județean și CFR Călători. Municipalitatea ieşeană a făcut și o solicitare la Guvern pentru cinci garnituri noi de tren, pe fonduri europene.

acord pentru trenul metropolitan Iași vagoane de dormit la Trenul Foamei traseul trenului metropolitan Iași Mersul Trenurilor 2020-2021 mecanic de locomotivă de la Iași cușetă spre Iași

Într-o adresă a CFR Călători către autorităţile locale, citată de Ziarul de Iași, este oferit şi un exemplu de costuri în compensare pentru una dintre rutele vizate de autorităţile locale. ”Pentru circulaţia pe ruta Iaşi – Ciurea, se impune compensarea cu minimul diferenţei dintre costurile de operare şi veniturile din legitimaţii de călătorie, această compensare fiind estimată la peste 13.000 lei/tren/lună, în condiţiile organizării circulaţiei în regim pendular a unui automotor Desiro/zi, cu o intrare/ieşire în/din depou, la care se adaugă suma corespunzătoare unui profit de minimum 3%”, se precizează în adresa citată.

CFR Călători le transmite autorităţilor ieşene că, de doi ani încoace, compania a suplimentat garniturile pe ruta Iaşi – Ciurea până la un număr de 16 trenuri Regio/zi, cu circulaţie zilnică, în cadrul obligaţiilor actuale de serviciu public. ”CFR Călători poate lua în considerare operarea în zona metropolitană Iaşi, în condiţiile încheierii unor contracte distincte”, se mai arată în adresă.


 


Acord pentru trenul metropolitan Iași, pe o distanță de 35 km

Ruta pe care autorităţile locale ar putea să o implementeze în primă instanţă face legătura între Podu Iloaiei – Iaşi – Ciurea (35 km). Această rută poate fi înfiinţată în condiţiile infrastructurii existente ale CFR, cu unele adaptări, aşa cum rezultă dintr-un studiu de soluţii comandat de Primăria Iaşi.

La sfârşitul săptămânii trecute, primarul Mihai Chirica a declarat că a făcut o solicitare către Ministerul Fondurilor Europene pentru ca Iaşiului să-i revină cinci garnituri de tren din materialul rulant pe care autoritatea centrală vrea să-l achiziţioneze cu bani nerambursabili.

În acelaşi timp, municipalitatea va analiza soluţiie de implementare a proiectului şi care sunt, de exemplu, staţiile din Iaşi care pot asigura legături multiple cu alte mijloace de transport. În studiul de soluţii deja întocmit se arată că principalele adaptări ale infrastructurii existente ale CFR (pentru ruta Podu Iloaiei – Iaşi – Ciurea) ţin de partea de electrificare, suplimentarea vitezei de deplasare şi construirea sau reabilitarea de staţii. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole