spot_img
joi, octombrie 28, 2021
spot_img

Acord de mediu pentru construcţia căii ferate spre aeroportul Brașov

Comisia de Analiză Tehnică din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Brașov a dezbătut zilele trecute proiectul întocmit de CFR pentru realizarea conexiunii feroviare spre aeroportul de la Ghimbav.

cale ferată la Aeroportul Brașov cale ferată la Aeroportul Brașov

Proiectul a fost depus la APM de către proiectant în vederea obținerii acordului de mediu, fără de care nu se poate emite documentația efectivă pentru realizarea investiției, potrivit bizbrasov.ro.

Calea ferată, considerată esenţială în perspectiva operaţionalizării viitorului aeroport, urmează să fie realizată cu fonduri europene, ceea ce va însemna o degrevare a bugetului Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA cu aproximativ 300 de milioane de euro, valoare la care este estimată lucrarea. Calea ferată ar urma să intre în perimetrul aeroportului și să ajungă în zona parcării, unde se intenționează amenajarea unei o mici „gări” care să ofere facilități de așteptare atât pentru cei care vor să utilizeze trenul, cât și pentru cei care vor veni cu cursele de autobuz, care ar putea face legătura cu municipiul sau cu județul.



În septembrie anul trecut, CFR a semnat cu proiectanții bucureșteni de la Baicons Impex contractul pentru realizarea studiul de fezabilitate în vederea amenajării unei legături feroviare între Gara Brașov și Aeroportul de la Ghimbav. Pentru realizarea acestor documentații, CFR Infrastructură plătește 1.424.000 lei, cu tot cu TVA (1.200.000 lei, fără TVA) și pe lângă studiul de Fezabilitate final pentru „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbavˮ, contractul include și studiul de traseu pentru legătura la magistrala 300 în zona Bod-Feldioara pentru sporirea accesibilității și pentru realizarea unei legături directe cu Terminalul intermodal Feldioara, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate, precum și studiul privind electrificarea traseului Brașov – Bartolomeu (– Ghimbav) – stație Terminal AIBG – legătura cu magistrala 300, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate. (D.C.)

Planuri pentru conectarea Aeroportului de la Ghimbav la reţeaua de căi ferate au existat încă din anul 2018, când au fost iniţiate discuţii concrete între conducerea administraţiei judeţene şi cea a Regionalei braşovene de Căi Ferate. Încă de atunci, Regionala CFR Braşov a realizat un studiu de traseu preliminar care a scos în evidență mai multe soluţii de realizare a racordului feroviar pentru Aeroport. (D.C.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole