Achiziția trenurilor cu hidrogen se află pe agenda ședinței de Guvern care va avea loc miercuri, 20 iulie 2002, la Palatul Victoria.
UPDATE Proiectul a fost aprobat de Executiv.
La punctul 6 de pe ordinea de zi a ședinței, așa cum a fost transmisă ea de Executiv presei, figurează Proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii ,,Achiziţie 12 automotoare în tracţiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen”.
Achiziția trenurilor cu hidrogen, aprobată de minister la finele lunii aprilie
Achiziția a 12 trenuri cu hidrogen a fost aprobată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii la finele lunii aprilie, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.
Scretarul de stat Irinel Scrioșteanu a dat atunci și unele detalii: „În ședința Comitetului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din 29 aprilie, am avizat indicatorii de investiție pentru achiziția primelor trenuri nepoluante cu hidrogen din România. Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 automotoare de 160 de locuri, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung.”
Proiectul pilot „privind utilizarea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligației de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate” va deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule, trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj.
Astfel, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:
- Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
- Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu
- Trenuri la o oră între București – Găești – Pitești
- Trenuri la o oră între București și Târgoviște
- 4 trenuri pe zi între București – Slatina – Craiova prin Pitești
Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta și accesul facil pentru persoanele cu dizabilități.
Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 de milioane de euro, fără TVA, sumă care include și realizarea de către viitorul furnizor de trenuri a instalațiilor de alimentare cu hidrogen, plus mentenanța trenurilor pe 30 de ani.