Operatorul Pimk, a cărui locomotivă Siemens Smatron a fost distrusă în accidentul feroviar de la Radomirești de miercuri, a mai fost implicat, în urmă cu o lună, într-un accident în Bulgaria. Atunci, patronul operatorului a dat vina pe mecanicul de locomotivă de la BDZ.
Pe 15 ianuarie, două persoane au murit, iar alte șase au fost rănite după ce două trenuri de marfă s-au ciocnit frontal între gările Kremikovți și Svetovracene, lângă Lokorsko. Unul dintre trenuri aparținea operatorului bulgar de stat BDZ, iar celălalt operatorului privat Pimk, tractat de două locomotive – una diesel și una Siemens Smartron. Acesta din urmă transporta vagoane de tip container încărcate cu fier vechi și se deplasa de la Bohuriște la Burgas.
În urma accidentului feroviar, una dintre locomotive a luat foc, iar mai multe vagoane au deraiat. Potrivit Direcției Generale Securitate la Incendiu și Protecție Civilă, la fața locului s-au deplasat cinci brigăzi de pompieri, patru ambulanțe și echipaje de poliție. De asemenea, a fost trimisă o echipă care să investigheze gravul accident feroviar. Circulația trenurilor în zonă a fost suspendată. Accidentul a fost semnalat în jurul orei 16.00, iar o oră mai târziu incendiul izbucnit în urma coliziunii a fost ținut sub control, potrivit pompierilor. Ministrul Transporturilor și Comunicațiilor, Krasimira Stoianova, i-a cerut premierului interimar Dimităr Glavcev ca viceministrul Transporturilor și Comunicațiilor, responsabil cu transportul feroviar, Biser Mincev, să fie demis imediat din cauza tragicului accident feroviar.
În trenul operat de Pimk erau trei mecanici, iar toți trei se numără printre răniți. Trenul BDZ transporta vagoane cisternă încărcate cu combustibil. Doi dintre răniți au fost transportați la Academia de Medicină Militară, unul a fost internat la Spitalul Sf. Anna din Sofia. Cei mai grav răniți au fost duși la Spitalul de Urgență Pirogov.
Patronul Pimk a acuzat mecanicul de la BDZ
Proprietarul operatorului Pimk, Ilian Filipov, a declarat pentru presa bulgară că mecanicul de la BDZ a pornit locomotiva, deși avea semnal pe roșu.
Ceea ce a frapat este faptul că sistemul de prevenire a coliziunilor (de tip INDUSI) al Companiei Naţionale de Infrastructură Feroviară din Bulgaria nu s-a activat. Potrivit informațiilor lui Ilian Filipov, persoanele care au murit în accidentul grav erau angajați BDZ.
Operatorul Pimk Rail, activ în România din vara lui 2024
Pimk Rail EAD este un transportator feroviar înființat în octombrie 2015 care organizează transportul unei game largi de mărfuri pe teritoriul Republicii Bulgaria, potrivit infomațiilor de pe site-ul companiei. De asemenea, operatorul bulgar pune în mișcare trenuri internaționale, care trec prin Bulgaria în tranzit, de-a lungul axei Europa – Asia.
În 2016, Pimk Rail a devenit primul operator feroviar bulgar care a achiziționat o locomotivă Vectron de la Siemens Mobility, iar în septembrie 2019, așa cum am scris la vremea respectivă, a cumpărat primul Siemens Smatron, botezat ”Roxana”. Locomotiva a fost prezentată clienților și partenerilor în cadrul unui eveniment desfășurat la Terminalul Intermodal din Plovdiv. ”Pimk Rail este primul operator feroviar din Bulgaria care deține locomotive electrice atât Vectron, cât și Smartron”, spunea Michael Margaritov, directorul general al Siemens Mobility Bulgaria.
În România, Pimk Rail SRL este înregistrată din data de 7 iunie 2024 și are sediul într-o clădire de birouri din Voluntari, județul Ilfov.
Accidentul feroviar de la Radomirești: un mort și doi răniți
Amintim că o locomotivă Siemens Smatron a fost distrusă miercuri în accidentul feroviar de la Radomirești, după ce s-a ciocnit cu două vagoane deraiate ale unui tren operat de Rail Cargo, care circula pe celălalt fir.
Accidentul s-a soldat cu moartea unei persoane și rănirea altor două. Trenul Rail Cargo, avea în compunere 19 vagoane (goale) și circula pe distanța Giurgiu Nord-Curtici, iar trenul Pimk avea în compunere 19 vagoane (Transcontainer) și circula pe distanța Curtici-Giurgiu Nord.
În ambele cauze, așteptăm rezultatele anchetelor investigatorilor feroviari din cele două țări. Am prezentat doar faptele, fără a ne antepronunța.