spot_img
sâmbătă, noiembrie 27, 2021
spot_img

31 de ani de la accidentul feroviar de la Ormeniș, în care a fost distrusă EA-001

Astăzi se împlinesc 31 de ani de la accidentul feroviar de la Ormeniș din 21 august 1990 în care a fost distrusă EA-001, prima locomotivă electrică produsă de firma ASEA din Suedia pentru România.

accidentul feroviar de la Ormeniș

Site-ul CFR, Istorie și Cotidian a făcut o rememorare a catastrofei feroviare din vara anului 1990.

Accidentul s-a petrecut între trenul Rapid 24 și o locomotivă de manevră, DHC-601. Astfel, Rapidul în frunte cu EA 001 s-a ciocnit în linie curentă cu locomotiva de manevră a staţiei Augustin, care efectua un drum fără respectarea prevederilor din instrucţiile de serviciu și a mersului de tren, pentru a o duce acasă, după tura de noapte, pe casiera staţiei Augustin, care locuia în localitatea Ormeniş.

La acel moment, zona dintre Brașov și Sighișoara nu era dotată cu semnalizare BLA, astfel încât circulația se făcea pe baza principiului de cale liberă între cele două stații. Din stația Augustin, înainte de a fi tranzitată de Rapidul 24 se va expedia și mașina de manevra DHC 601 a stației Augustin pentru a o transporta pe casieră. Conform convorbirii telefonice dintre IDM celor două stații, DHC-ul trebuia să staționeze în Apața pe o altă linie până ce trecea Rapidul.

Morți și răniți în accidentul feroviar de la Ormeniș

În urma încălcării repetate a instrucțiilor și nu numai, într-o curbă, având o viteză de peste 100 Km/h, cei de pe trenul rapid observă apropierea pe același fir cu ei, a locomotivei DHC 601. Mecanicii de pe EA 001 efectuează frânarea de urgență, deconectând locomotiva de la rețea și fug către postul din spate. Cei de pe DHC observă târziu totul, recurgând însă la frânarea de urgență. Coliziunea are loc, la o viteză de 100 km/oră a trenului Rapid, și de 80 km/oră a locomotivei de manevră.

În urma accidentului, toți cei aflați în locomotiva DHC au murit, iar ce 13 călători din trenul Rapid au fost răniți grav. Mai multe informații și fotografii, pe site-ul CFR, Istorie și Cotidian(A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole