sâmbătă, mai 4, 2024
spot_img

EXCLUSIV-FOTO. Succesiune de accidente la Metrorex, ținute la secret de conducere

O înșiruire de accidente la Metrorex, unul după altul, s-au produs în ultima perioadă, iar ele au fost ținute la secret de responsabilii societății de transport subteran din subordinea Ministerului Transporturilor. Trei tamponări de trenuri în parapet au avut loc în Depoul Militari, iar la ieșirea din Depoul Berceni s-au produs două ruperi de pantograf. Alte două pantografe s-au rupt pe Magistrala 5.

De la începutul anului și până în prezent, nu mai puțin de trei trenuri de metrou tip Bombardier au fost lovite în parapetul din Depoul Militari al Metrorex.

accidente la MetrorexIncidentele s-au produs la gararea trenurilor în depou, când mecanicii nu au oprit la timp și au intrat în parapet în ciocnire frontală. Cel puțin una dintre garnituri a fost avariată serios în urma coliziunii, așa cum se poate observa și din imaginea alăturată. Celelalte două, avariate minor, circulă în continuare cu urmele vizibile (pentru cunoscători) ale coliziunilor în care au fost implicate.

Responsabilii Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER) au aflat de la Club Feroviar despre producerea acestor incidente. Nici oficialii Autorității de Siguranță Feroviară Română nu au fost notificați în legătură cu aceste accidente din Depoul Militari.

S-a încercat mușamalizarea incidentelor

Fiind vorba despre incidente produse la manevră, din punctul de vedere al reglementărilor legale în vigoare, nu exista obligativitatea raportării lor la AGIFER. Numai că nici la nivelul Metrorex nu s-a făcut o analiză serioasă a accidentelor cu pricina, responsabili ai societății de pe diferite paliere încercând mușamalizarea.

”Își creează singuri probleme dacă nu raportează aceste accidente. Toată această activitate de a ascunde adevărul le face inclusiv lor un dezavantaj, pentru că data viitoare se poate întâmpla ceva mai rău”, au declarat pentru Club Feroviar specialiști în investigarea accidentelor feroviare. Din informațiile noastre, toate accidentele menționate s-au produs din vina unor mecanici tineri, școliți pe repede-nainte.

Accidente la Metrorex: pantografe rupte pe magistralele 2 și 5

Alte accidente la Metrorex s-au produs și în partea de sud a rețelei de metrou, pe Magistrala 2. La data de 26 septembrie 2023, la ieșirea în circulație, din Depoul Berceni (fost IMGB) al Metrorex, rama 1308-2308 produsă de CAF și-a rupt pantograful.

Un incident tras parcă la indigo se produsese și cu o lună înainte, pe 21 august 2023, tot la ieșirea trenului în circulație din hala de parcare (REM 1311-2311). În plus, au mai fost două cazuri de pantografe rupte, din cauza stării proaste a firului de contact, pe Magistrala 5.

Specialiștii consultați de noi spun că este posibil să fie și alte cauze: ”Aici ține și de modul în care au fost pregătiți mecanicii respectivi. Nu poți să lași pantograful sus când tu nu mai ai catenară, căci inevitabil se va rupe”.

Club Feroviar a mai dezvăluit incidente grave la Metrorex în ultima perioadă.

CITEȘTE și VIDEO EXCLUSIV. Două trenuri de metrou pleacă cu uși deschise. Pericol pentru pasageri

Stație nouă de metrou, fără sistem de automatizare

Să încheiem acest articol într-o notă optimistă. Moderat optimistă, pentru că nici în acest caz lucrurile nu sunt tocmai cum ar trebui să fie.

În urmă cu o săptămână, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță (PSD), prefectul Capitalei, Rareș Hopincă (PSD) și directorul general al Metrorex, Marian Miclăuș (numită inițial la propunerea PNL, apoi confirmată pentru patru ani în funcție în urma unei proceduri de selecție pe Ordonanța 109/2011) s-au reunit la noua stație de metrou Tudor Arghezi.

Cei trei au anunțat cu acel prilej că stația va fi dată în funcțiune pe 15 noiembrie, însă fără ca sistemul de automatizare să fie operațional până la stația Berceni, fapt recunoscut și de Mariana Miclăuș: ”Circulația se va face într-un sistem de tip pendulă, de la stația Tudor Arghezi la stația Berceni, urmând ca preluarea fluxului de călători să se facă în lung, de la stația Berceni până la stația Pipera. Până la sfârșitul anului, ne-am propus ca sistemul de semnalizare și automatizare să poată fi realizat, astfel încât circulația să se desfășoare în lung, de la stația Pipera până la stația Tudor Arghezi. Intervalul de circulație a trenurilor va fi, într-o primă fază de 8 minute, pentru ca apoi să reducem acest interval la 4 minute”.

Recepția noii stații de metrou de pe Șoseaua Berceni a fost realizată în luna martie a acestui an, după ce anterior, începând cu luna noiembrie 2022, Metrorex a derulat mai multe probe tehnice.

Construită pe o suprafață de 15.000 de metri pătrați, stația de metrou Tudor Arghezi a costat 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile. Stației i se adaugă parcarea de tip park&ride, construită tot pe Șoseaua Berceni, cu o capacitate de 350 de locuri. Investiția a fost realizată de Primăria Sectorului 4.

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole