Un grav accident feroviar la Radomirești, pe Magistrala 100, s-a produs miercuri, când două trenuri de marfă s-au ciocnit.
UPDATE. Pentru ridicarea locomotivei și a vagoanelor deraiate, au fost îndrumate două macarale de mare tonaj, aparținând Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova (125 tf) și Sucursalei Regionale de Căi Ferate București (250 tf). De asemenea, la ora 17:19, locomotiva diesel DA 685 a intrat pe linia curentă închisă Radomirești – Mihăești, fir II, pentru a retrage vagoanele nederaiate ale trenului 58472 aparținând operatorului PIMK. În acest moment, toate echipele de intervenție ale Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova sunt mobilizate la fața locului, unde așteaptă acordul organelor de anchetă AGIFER pentru a începe operațiunile de demontare a liniei de contact. Această etapă este necesară pentru a asigura frontul de lucru necesar intervenției celor două macarale ce vor fi utilizate pentru eliberarea gabaritului pe cele două fire de circulație.
UPDATE. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că, pentru a facilita continuarea călătoriei pasagerilor afectați de întreruperea temporară a traficului feroviar între Mihăești și Radomirești, se asigură transbordarea cu mijloace auto a călătorilor între stațiile CF Caracal – Roșiori Nord și retur. Aceste măsuri adoptate pentru asigurarea continuității circulației feroviare vor fi menținute până la finalizarea intervențiilor desfășurate de personalul feroviar de specialitate în Halta de Mișcare Mihăești, în zona deraierii.
UPDATE. CNCF CFR SA a anunțat că echipele de intervenție sunt mobilizate la fața locului, în vederea începerii lucrărilor necesare pentru restabilirea circulației feroviare în zona deraierii. Va fi o acțiune amplă, care se va desfășura continuu, pe un interval de minimum 48 de ore, și care va putea începe imediat după finalizarea activităților de cercetare penală la fața locului, executate de către organele de specialitate (Procuratură).
UPDATE. Surse din cadrul AGIFER au declarat pentru Club Feroviar că sunt în deplasare spre locul accidentului două echipe ale acestei instituții. Cei de la Craiova sunt aproape de locul accidentului, iar din București au plecat, însă mai au până vor ajunge. Vor fi la locul accidentului și specialiști de la Autoritatea pentru Siguranță Feroviară Română (ASFR).
”Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că pe Magistrala CF 100, între stațiile CF Mihăiești și Radomirești, județul Olt, un tren de marfă care circula pe relația Roșiori-Caracal a deraiat și a intrat în gabaritul celeilalte linii, acroșând un alt tren marfar, care se deplasa pe relația Giurgiu-Caracal. Potrivit primelor informații, în urma accidentului, șeful unuia dintre trenuri a suferit leziuni grave. Traficul feroviar este oprit, fiind activat planul roșu de intervenție”, a transmis Poliția Română.
”Accident feroviar, două trenuri de marfă implicate, la ieșirea din stația CFR Mihăești spre Caracal, jud.Olt, posibil o persoană încarcerată. Din cadrul ISU Teleorman se intervine cu o autospecială de descarcerare grea, o descarcerare ușoară, un container multirisc, un SMURD și un SAJ”, a anunțat și ISU Teleorman.
Accidentul s-a petrecut după ce vagoanele, destinate transportului autoturismelor, au sărit de pe șine și s-au poziționat transversal pe calea ferată. În urma deraierii, cele două vagoane au ajuns pe linia alăturată, exact în calea unui tren care circula din sens opus. Trenul 57306018 operat de Rail Cargo a plecat din hm Mihăiești pe firul I a ora 10:40 și în jurul orei 10:45 peste macaze în cap Y Mihăiești s-a produs deraierea a două vagoane din compunerea trenului, acestea acroșand locomotiva trenului 58572017 PINK care circula pe firul II, producând deraierea acesteia.
Impactul a fost inevitabil, iar coliziunea a produs pagube semnificative. Șeful de tren a murit în urma impactului. Autoritățile au intervenit rapid la fața locului pentru a evalua situația și a stabili cauzele accidentului.
Echipele de intervenție lucrează pentru degajarea căii ferate și repunerea în circulație a trenurilor afectate. Oficialii feroviari investighează circumstanțele în care s-a produs deraierea și dacă au existat probleme tehnice sau erori umane care au contribuit la accident.
Șeful de tren a murit
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că circulaţia feroviară pe linia CF Mihăești – Radomirești (dublă electrificată) este oprită temporar la această oră, din cauza deraierii a două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă (Rail Cargo), în jurul orei 10:45, în Halta de Mișcare Mihăești (Cap Y). Trenul circula pe firul I, iar vagoanele deraiate au acroșat locomotiva trenului privat de marfă (PIMK), care circula pe firul II.
Trenul privat de marfă (Rail Cargo), avea în compunere 19 vagoane (goale) și circula pe distanța Giurgiu Nord – Curtici, iar trenul privat de marfă (PIMK) avea în compunere 19 vagoane (Transcontainer) și circulă pe distanța Curtici – Giurgiu Nord.
Din primele informații, seful trenului marfă PIMK a decedat. Ulterior, informația a fost confirmată de ISU Teleorman: ”Din păcate, în urma acestui accident feroviar, o persoană și-a pierdut viața (un bărbat de aproximativ 60 de ani). Victima a fost găsită de salvatori în cabina locomotivei, cu leziuni incompatibile cu viața, neîncarcerată. Pompierii continuă misiunea pentru asigurarea măsurilor de prevenire și stingere a incendiilor, iar autoritățile competente au preluat cazul pentru cercetări”.
Cei de la ISU Olt au precizat că alte două persoane nu prezentau urme vizibile de traumă, au fost monitorizate la locul evenimentului și au refuzat transportul la spital.
La fața locului s-au deplasat echipajele ISU, comisiile de cercetare ale CFR SA, AFER și echipele de intervenţie din cadrul Regionalei CF Craiova.
Personalul feroviar al SRCF Craiova va acorda sprijin tehnic operatorilor privați de marfă în procesul de repunere pe șină a vagoanelor/locomotivei deraiate. Pentru ridicarea vagoanelor/locomotivei deraiate și repunerea pe șină este necesară intervenția cu o macara de mare tonaj (250 tone), care a plecat de la București spre locul deraierii. Accidentul feroviar va fi investigat de către o comisie AGIFER.
Operatorul feroviar de stat a precizat că în acest moment, la următoarele trenuri ale CFR Călători care staționează, IR 1591 în Măldăieni, IR 1823 în Roșiori Nord, R 9015 în Drăgănești Olt, se va asigura transbordarea călătorilor cu mijloace auto.
Grindeanu vrea anchetă pe repede-nainte
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis un mesaj imediat după accident: ”În astfel de momente cumplite, transmit condoleanțe familiei șefului de tren care și-a pierdut viața în accidentul feroviar de astăzi. Sunt, în permanență, informat de situația de la fața locului. În prezent, Planul Roșu este activat. Situația a fost provocată de deraierea vagoanelor unui tren privat de marfă. Solicit AGIFER să stabilească rapid cauzele accidentului, astfel încât justiția să îi poată pedepsi pe cei vinovați de această tragedie”.
Îi spunem ministrului că investigarea unui accident feroviar atât de grav nu se poate face pe repede-nainte. Până la apariția Raportului final de investigare poate trece și un an de zile – așa sunt procedurile la nivel european.