Greva feroviară în Germania a început miercuri dimineață și este programată să dureze trei zile. Protestul mecanicilor de locomotivă este pentru a cere creșterea salariilor și reducerea programului de lucru.
Sindicatul mecanicilor de locomotivă (GDL) a început protestul la primele ore ale dimineţii, urmând exemplul mecanicilor de trenuri de marfă, care au încetat lucrul încă de marţi seară, transmite Agerpres.
Greva va continua până vineri seară, forţând operatorul feroviar naţional Deutsche Bahn să asigure doar un serviciu de urgenţă. Compania susţine că protestul mecanicilor de locomotivă va afecta planurile de călătorie pentru milioane de persoane şi i-a încurajat pe oameni să îşi anuleze sau amâne toate călătoriile care nu sunt esenţiale.
Tensiunile de la Deutsche Bahn, pe tema salariilor şi programului de muncă, au explodat din nou după armistiţiul convenit pe perioada Crăciunului. GDL, care reprezintă aproximativ 10.000 de angajaţi, cere o reducere a săptămânii de lucru de la 38 până la 35 de ore, o majorare salarială cu 555 de euro pe lună, precum şi un bonus unic de 3.000 de euro pentru a compensa pentru efectele inflaţiei. Conducerea Deutsche Bahn a oferit o anumită flexibilitate cu privire la programul de lucru, dar a refuzat ideea ca acesta să fie redus, iar salariile să rămână la fel.
Greva feroviară în Germania, în contextul altor acțiuni de protest
Greva naţională din transportul feroviar se adaugă problemelor economice cu care se confruntă Germania în acest an, pe fondul datelor macroeconomice slabe, majorării dobânzilor şi înmulţirii criticilor la adresa guvernului de coaliţie.
Săptămâna aceasta, protestele fermierilor, nemulţumiţi de intenţia executivului de la Berlin de a reduce subvenţiile la motorină, au pus noi presiuni asupra cancelarului Olaf Scholz, care încearcă în prezent să finalizeze proiectul de buget pe 2024.
Precedenta grevă a mecanicilor de locomotivă, care a avut loc în data de 16 noiembrie, a perturbat serios traficul feroviar în Germania. Atunci, Deutsche Bahn a fost nevoit să anuleze aproximativ 80% din cursele pe distanţe lungi, precum şi numeroase trenuri regionale.