vineri, aprilie 18, 2025

A fost semnat contractul de proiectare pentru linia de cale ferată Masovia de Nord

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) a semnat un contract pentru proiectarea liniei ferate Masovia de Nord, care va asigura călătorii mai rapide, mai convenabile și mai eficiente către Varșovia, îmbunătățind conectivitatea regiunii. Se preconizează că acest nou proiect nu numai că va reduce timpii de călătorie, dar va îmbunătăți și calitatea generală a transportului feroviar în zonă, ceea ce îl va face o completare esențială a infrastructurii locale.
Contractul a fost semnat cu asocierea Mosty Katowice și Arcadis și acoperă linia de cale ferată Zegrze – Przasnysz, care face parte din programul guvernamental Kolej Plus.
„Acordul semnat pentru proiectul noii linii de cale ferată este un pas care ne apropie de punerea în aplicare a acestei investiții importante pentru regiune”, a declarat ministrul Jan Grabiec, șeful Cancelariei prim-ministrului.
Valoarea contractului este de 32,5 milioane de zloți (7,6 milioane de euro), iar antreprenorul are la dispoziție o perioadă de 52 de luni (peste patru ani) pentru a pregăti documentația de proiectare necesară și a obține toate autorizațiile esențiale, inclusiv autorizațiile de mediu și de construcție. Acest termen este esențial pentru a asigura derularea fără probleme a proiectului, ținând seama de toate aspectele juridice și tehnice.
Linia de cale ferată dintre Zegrze Południowe și Przasnysz va fi în principal o linie electrificată cu o singură cale, proiectată pentru a răspunde cererii în creștere de opțiuni de transport eficiente și durabile. Utilizarea secțiunilor cu șine duble, care vor fi create ca bucle lungi de trecere, va permite trenurilor să treacă unul pe lângă celălalt fără a aștepta un tren din direcția opusă. Această caracteristică va îmbunătăți semnificativ circulația trenurilor și va reduce întârzierile, îmbunătățind astfel experiența generală a navetiștilor.
„Semnarea acordului pentru proiectul noii linii de cale ferată Zegrze – Przasnysz este un pas esențial în dezvoltarea infrastructurii feroviare din Masovia de Nord, care va contribui la îmbunătățirea semnificativă a accesibilității transportului și a confortului călătoriei pentru locuitori”, a declarat Piotr Malepszak, ministrul adjunct al infrastructurii.
Lucrările de construcție pentru noua linie de 73 km ar trebui să înceapă în 2030 și să fie finalizate în 2033, în funcție de asigurarea finanțării pentru construcție, deoarece finanțarea actuală acoperă doar etapa de proiectare.
Noua linie de cale ferată va permite trenurilor să circule cu o viteză maximă de 160 km/h, cu un timp de călătorie de aproximativ 50 de minute între Zegrze și Przasnysz. Operatorul de transport a declarat că cel puțin 14 trenuri pe zi vor circula între Przasnysz și Varșovia, pentru o perioadă de 5 ani de la finalizarea investiției.
Calea ferată Masovia de Nord va conecta Przasnysz, Maków Mazowiecki, Pułtusk și Serock cu Zegrze. Vor exista 12 stații pe traseu, inclusiv Serock, Pułtusk, Maków Mazowiecki, Przasnysz, Jadwisin, Wierzbica, Trzepowo, Łubienica Superunki, Jeżewo, Kleszewo, Szlasy Bure și o stație în comuna Szelków.
Toate peroanele vor fi adaptate la nevoile persoanelor cu mobilitate redusă și vor fi dotate cu adăposturi, bănci, panouri informative și iluminat.
„Datorită acestei investiții, locuitorii din Przasnysz, Maków Mazowiecki, Pułtusk și Serock vor avea acces rapid și convenabil la capitală. Scopul nostru este de a crea o rețea feroviară modernă și eficientă, care să deservească societatea timp de mulți ani”, a declarat Piotr Wyborski, CEO al Polskie Linie Kolejowe.
În 2022, PLK a semnat un acord pentru dezvoltarea acestei linii.
Patru proiecte au fost aprobate pentru implementare în provincia Mazovia în cadrul programului Kolej Plus. Pe lângă pregătirea documentației de proiectare pentru construcția liniei de cale ferată Zegrze – Przasnysz (așa-numita cale ferată din nordul Mazoviei), sunt planificate, de asemenea, revitalizarea căilor ferate Sokołów Podlaski – Siedlce și Ostrów Mazowiecka – Małkinia. Locuitorii din Kozienice și din zonele învecinate vor beneficia, de asemenea, de un acces mai bun la calea ferată.
Programul Kolej Plus este planificat să fie pus în aplicare până în 2029 și vizează îmbunătățirea conexiunilor și a serviciilor feroviare în întreaga Polonie, asigurând zonelor slab deservite un acces mai bun la marile orașe, ceea ce este de așteptat să stimuleze atât dezvoltarea regională, cât și creșterea durabilă a transportului. Finalizarea sa va îmbunătăți condițiile de viață ale locuitorilor și va spori atractivitatea multor regiuni.
Programul, care se desfășoară sub auspiciile Ministerului Infrastructurii, are o valoare de aproximativ 13,3 miliarde de zloți (3 miliarde de euro), inclusiv 11,2 miliarde de zloți (2,6 miliarde de euro) de la bugetul de stat și aproximativ 2 miliarde de zloți (467 de milioane de euro) de la autoritățile locale. Programul va contribui la eliminarea excluziunii din domeniul comunicațiilor prin asigurarea unui acces mai bun la căile ferate și îmbunătățirea timpilor de călătorie.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole