A fost publicat planul operational al Rail Baltica

Planul operational al Rail Baltica a fost publicat. Acesta prevede furnizarea serviciilor de transport de calatori si marfa pentru perioada 2026-2056, satisfacerea cererii de transport pe termen mediu si lung, dar si furnizarea capacitatii necesare tuturor tipurilor de servicii feroviare. Planul stabileste mersul trenurilor de pasageri si de marfa si include criteriile de referinta pentru materialul rulant, locatiile facilitatilor de intretinere a infrastructurii si materialului rulant, dar si rutele detaliate ale liniilor.
Conform planului, odata data in exploatare linia, Rail Baltica va oferi o legatura feroviara rapida intre capitalele tarilor baltice la un interval de doua ore. Trenurile de mare viteza din Tallin catre Varsovia si din Tallin catre Vilnius vor opera de patru ori pe zi dupa lansarea serviciilor pe linie si de pana la sase ori dupa 10 ani de operare. In plus, pana la 10 trenuri pe zi vor opera pe ruta Vilnius-Kaunas-Varsovia.
Sunt incluse si doua trenuri de noapte pe rutele Tallin-Riga-Kaunas-Varsovia-Berlin si Vilnius-Kaunas-Varsovia-Berlin, iar pasagerii vor avea posibilitatea sa isi continue calatoria catre alte destinatii din Europa. Mai mult decat atat, pasagerii vor putea sa ajunga la Aeroportul International din Riga de la Gara Centrala din Riga in aprox. 10 minute, avand la dispozitie cel putin un tren la fiecare 30 de minute.
„Acest plan va fi utilizat pentru a ne asigura ca linia Rail Baltica este folosita eficient din prima zi de operare si ca serviciile de pasageri si marfa vor creste dupa perioada initiala”, a declarat Jean-Marc Bedmar, Directorul Departamentului Operatiuni in cadrul RB Rail AS.
Evaluarea la nivel inalt realizata in cadrul planului operational dezvaluie potentialul dezvoltarii transportului feroviar regional in toate cele trei tari baltice pana la o viteza maxima de 200 km/h. Acest lucru inseamna ca liniile Rail Baltica vor fi utilizate nu doar pentru servicii de transport feroviar international, dar si pentru servicii regionale si transfrontaliere, aducand acest tip de transport rapid si curat in diferite zone ale intregului coridor Rail Baltica.
In privinta transportului de marfa, conform planului, 2-3 trenuri de marfa vor circula pe linia Rail Baltica in fiecare ora cu o viteza maxima de 120 km/h. Sarcina pe osie estimata este de 25 de tone, iar lungimea trenurilor va fi de 1050m. Pentru a facilita deplasarea pe linie, vor fi construite trei terminale multimodale de mari dimensiuni in Muuga (Estonia), Salaspils (Letonia) si Palemonas (Lituania). 80% din trenurile de marfa care vor calatori pe linia Rail Baltica vor fi trenuri intermodale care vor permite operatorilor logistici sa faca transferul de marfuri de pe rutier pe calea ferata, transportand containere si camioane in vagoane. Poluarea atmosferica si aglomerarea traficului rutier vor fi reduse semnificativ, si se asteapta o imbunatatire a conditiilor generale de trafic rutier.
Principalele rezultate ale planului operational vor fi utilizate pentru etapele urmatoare ale studiului, inclusiv Proiectarea Tehnica Detaliata a infrastructurii Rail Baltica.
Planul a fost realizat de compania germana ETC Gauff Mobility in consortiu cu COWI A/S, Danemarca, si Institut für Bahntechnik, Germania.