A fost lansată licitația de modernizare pentru secțiunea finală a liniei Poznań – Szczecin

19 iunie 2019

Caile Ferate Poloneze (PKP PLK) au anuntat lansarea licitatiei de modernizare a sectiunii Wronki – Słonice, ultima sectiune apartinand liniei E59 Poznań – Szczecin si ultimul proiect care va fi realizat pe o ruta importanta care leaga Wielkopolska de Pomerania de Vest. Contractul va fi semnat in ianuarie 2020, iar finalizarea lucrarilor este estimata in ultimul trimestru al anului 2022.
Licitatiile pentru lucrari de modernizare includ trei sectiuni de cale ferata: Krzyż, Krzyż – Dobiegniew si Dobiegniew – Słonice. Pe ruta scoasa la licitatie, vor fi modernizati 150 km de linii si 160 km de retea de tractiune. Pe sectiunile reconstruite, nivelul sigurantei va creste odata cu instalarea dispozitivelor de siguranta suplimentare la trecerile la nivel. Ca parte a intregii sectiuni Wronki – Słonice, PKP PLK va moderniza 29 de treceri la nivel cu calea ferata.
In cadrul proiectului, vor fi modernizate 10 statii si puncte de oprire si vor fi adaptate persoanelor cu mobilitate redusa. La statia Dobiegniew, in cadrul proiectului de constructie a pasajului subteran, vor fi instalate lifturi pentru a putea fi utilizate de pasagerii cu mobilitate redusa. Peroanele vor fi si ele modernizate si dotate cu banci, sisteme de informare a calatorilor, dar si rampe de acces.
In prezent, pe ruta care leaga Poznań de Szczecin, lucrarile de constructie sunt in desfasurare pe sectiunea Poznań – Wronki si includ lucrari de inlocuire a sinelor, instalare a stalpilor pentru noua retea de tractiune si modernizarea statiilor si a punctelor de oprire existente. Lucrarile sunt intr-un stadiu avansat intre Rokietnica si Szamotuły, unde se efectueaza lucrari la terasament. Podurile, podetele si viaductele sunt si ele consolidate si modernizate in cadrul proiectului. De asemenea, continua lucrarile la peroanele din Poznań Wola, Kiekrz in Baborówek si Pamiątków.
Modernizarea liniei E59 Poznań – Szczecin, in valoare de aprox. 4 miliarde de zloti (938,8 milioane de euro) este unul dintre cele mai mari proiecte de investitii realizate de PKP Polskie Linie Kolejowe cu ajutorul mecanismului european CEF.
Modernizarea liniei va permite trenurilor sa circule cu o viteza de pana la 160 km/h, furnizand servicii de transport rapide si sigure intre Wielkopolska si Pomerania de Vest.
Linia E59 este o ruta importanta pentru trenurile de marfa, deoarece dupa finalizarea lucrarilor, aceasta va putea sa transporte un volum mai mare de marfuri catre porturile Szczecin si Świnoujście si nu numai.