Trei mari companii de logistică și feroviare din Asia au colaborat pentru a lansa primul tren de containere India-Kazahstan, marcând o etapă importantă în transportul internațional de mărfuri. Acest nou serviciu, care va trece prin Iran, Turkmenistan, Uzbekistan și Kazahstan, este conceput pentru a facilita un comerț și o logistică mai eficiente între țări, reducând timpii de livrare și extinzând rețelele de transport în regiune.
Inițiativa este condusă de Kedentransservice, o filială a Kazakhstan Temir Zholy (KTZ), compania națională de căi ferate din Kazahstan. Printre alți parteneri-cheie se numără Uztemiryulcontainer, divizia de expediere a mărfurilor a Căilor Ferate din Uzbekistan, și Centrul de Transport și Logistică din Turkmenistan (TULM). Aceste companii s-au reunit pentru a oferi o soluție feroviară fiabilă și fără întreruperi pentru a satisface cererea în creștere de transport containerizat pe această rută.
Trenul inaugural, care transporta 12 containere de 20 de picioare umplute cu plăci ceramice, a plecat din portul Mundra, primul port privat din India, situat în Gujarat, către stația Sorokovaya din Astana, Kazahstan. Portul Mundra a servit mult timp ca un nod important pentru exporturile indiene, iar acest nou serviciu de tren pentru containere adaugă o nouă opțiune interesantă pentru transportul mărfurilor din India către Asia Centrală.
În special, această rută a fost folosită anterior de Uztemiryulcontainer pentru a transporta containere din porturi indiene precum Mundra, Nhava Sheva și Chennai către Uzbekistan. Mărfurile erau expediate pe mare din India către portul Bandar Abbas din Iran și apoi transportate pe calea ferată din stația Sergeli din Uzbekistan. Cu toate acestea, acest serviciu nou lansat extinde semnificativ ruta pentru prima dată printr-o conexiune feroviară mai directă între India și Kazahstan.
Călătoria se întinde pe o distanță totală de 1.585 de kilometri pe mare și 4.300 de kilometri pe calea ferată. Timpul de livrare estimat pentru întreaga rută este de aproximativ 25-30 de zile, în funcție de volumul de lucru al portului Bandar Abbas. Se așteaptă ca acest interval de timp să ofere economii semnificative de timp în comparație cu metodele tradiționale de transport maritim, care de obicei durează mai mult.
Lansarea acestui serviciu face parte dintr-o strategie mai amplă de dezvoltare a capacității de transport de containere de-a lungul rutei estice a coridorului nord-sud, care leagă țările India, Iran, Asia Centrală și nu numai. Acest coridor este pe cale să revoluționeze comerțul regional prin reducerea semnificativă a timpilor de livrare și a costurilor de transport, oferind în același timp o mai mare flexibilitate logistică. Se așteaptă ca importatorii și exportatorii din toate țările participante să beneficieze de oportunități sporite de comerț transfrontalier, deoarece coridorul simplifică fluxul de mărfuri pe piețele internaționale cheie.
Trenul de containere India-Kazahstan și-a început oficial călătoria la 4 martie 2025. Se așteaptă ca acesta să ajungă la destinație la sfârșitul lunii martie sau începutul lunii aprilie, marcând astfel implementarea cu succes a acestui serviciu de transport inovator.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com