miercuri, ianuarie 22, 2025
spot_img

A fost acordat contractul pentru sectiunea italiana a tunelului Brenner

brennerAstaldi, lider al consortiului format din Ghella, Oberosler, Cogeis si PAC, a castigat licitatia pentru lucrarile de constructie la lotul „Mules 2-3” al Tunelului Brenner.
Costul contractului este de aproximativ 1 miliard de euro, din care cota detinuta de Astaldi este de 42,5%. Contractul include realizarea tuturor lucrarilor subterane in cadrul sectiunii italiene a tunelului feroviar Brenner, de la Mezzaselva (Fortezza) la granita statului Brenner. Mai precis, acest lucru implica finalizarea tunelului si a celor doua tuneluri principale pentru un numar total de 23 de km de tuneluri care vor fi sapate folosind metode traditionale si 46 de km, folosind un TBM. Durata estimativa a lucrarilor este de 7 ani.
Lucrarile vor fi realizate de catre consortiul format din Astaldi (42,5%) si companiile italiene Ghella (42,5%), Oberosler Cav. Pietro (5%), Cogeis (5%) si PAC (5%). Lucrarile vor incepe dupa semnarea contractului programat sa fie executat de indata ce verificarile necesare vor fi efectuate.
Tunelul Brenner are un cost total de 8,8 miliarde de euro, din care 40% este finantat de Uniunea Europeana, iar restul de 60% prin fonduri alocate de Italia si Austria (Italia va oferi 2,65 miliarde de euro). Tunelul, programat sa devina operational in 2025, va fi noua legatura feroviara dintre Italia si Austria parte a Coridorului 5 Helsinki-Valletta si va fi cel mai lung tunel din lume cu o lungime de 64 de km de la intrarile din Fortezza si Innsbruck, cu aproximativ 200 de km de tuneluri.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole