A fost acordat contractul pentru linia cu ecartament european din Lituania

Caile Ferate Lituaniene si consortiul format din Hidrostatyba- Leonhard Weiss RTE- Autokausta au semnat un contract in valoare de 54,76 milioane de euro pentru constructia liniei de cale ferata care leaga gara din Kaunas de Terminalul Intermodal Kaunas, in Palemonas.
Conform contractului, consortiul va construi o linie cu ecartament european de 9 km, va reabilita liniile existente cu ecartament de 1.520 mm si va construi doua tuneluri rutiere, un viaduct, dar si bariere antizgomot.
Diferenta dintre cea mai scazuta si cea mai ridicata oferta de pret a fost de aprox. 12% si s-au economisit 4 milioane de euro in urma licitatiei si a alegerii castigatorului.
Rail Baltica va fi conectata la terminalul de marfuri din Palemonas care va avea o legatura catre granita dintre Lituania si Polonia.
Constructia Terminalului Intermodal Kaunas in triajul Palemonas va contribui la asigurarea intermodalitatii Centrului Public de Logistica Kaunas (PLC). Dupa finalizarea Rail Baltica, acest centru va deveni unul dintre cele mai mari centre de transport de marfa si logistica din regiunea Marii Baltice.
„Dupa realizarea acestei legaturi strategice, Palemonas va incepe sa opereze cel mai mare centru de transbordare de marfuri transportate intre doua sisteme feroviare (ecartament european si ecartament de 1.520 mm). Acest lucru ii va permite companiei sa creasca volumul transporturilor intermodale care este unul dintre cele mai eficiente moduri de transport de marfuri”, a declarat Mantas Bartuska, CEO Lietuvos Gelezinkeliai.
Rail Baltica va avea o lungime totala de 870 km, cea mai mare parte din aceasta traversand Lituania pe o distanta de 392 km. 265 km de linie vor traversa Letonia, iar 213 km, Estonia. Costul total al proiectului se ridica la 5,8 miliarde de euro si include o finantare europeana estimata la 85%.
Lituania si-a luat angajamentul sa finalizeze sectiunea Rail Baltica in 2025 si intentioneaza sa o dea in exploatare in 2026. In Lituania, Rail Baltica are trei sectiuni mari: de la Kaunas catre granita cu Polonia, de la Kaunas catre granita cu Letonia si sectiunea Kaunas-Vilnius.