spot_img
luni, ianuarie 30, 2023
spot_img

A doua contestație respinsă la electrificarea Aghireș-Poieni. Railworks mai aproape de victorie

După ce săptămânile trecute a respins contestația Porr privind desemnarea asocierii Railworks câștigătoare, avem de zilele trecute o a doua contestație respinsă la electrificarea Aghireș-Poieni, și anume cea a italienilor de la WeBuild.

Railworks este mai aproape de semnarea contractului, în timp ce firma austriacă Porr devine una dintre firmele mari de infrastructură prezente în România fără niciun contract semnat într-un proiect de mai multe miliarde de euro.

A doua contestație respinsă la electrificarea Aghireș-Poieni

Consiliul Națională de Soluționare a Contestațiilor  – CNSC a respins zilele trecute contestația depusă de WeBuild privind desemnarea drept câștigătoare a ofertei venite din partea asocierii Railworks la lotul 2 din electrificarea Clij Napoca Episcopia Bihor.

„Respinge pe fond” este decizia CNSC privind contestația asocierii italiene WeBuild – Salcef – Impresa Pizzarotti.

Odată respinsă contestația, CFR SA are legal posibilitatea semnării contractului, chiar dacă nemulțumiții se pot adresa, mai departe, Curții de Apel.

Anunțul CFR SA

La începutul lunii trecute, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a informat că a fost desemnată oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare şi modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Aghires – Poieni (Lotul 2), aferentă obiectivului de investiţii “Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea RAILWORKS (formată din companiile Alstom, Aktor şi Arcada), în valoare de 1,53 miliarde lei (fără TVA), a fost desemnată câştigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor.

Sursa de finanțare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresaresi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.

Obiectivul general de investiţii este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor- Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

  • creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h pe întregul tronson;
  • modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare);
  • modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • modernizare de poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;
  • facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi;
  • montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
  • maximizarea capacităţii de tranzit;
  • asigurarea interoperabilităţii prin implementarea ŞTI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii şi haltele de mişcare;
  • instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Care sunt câştigătorii loturilor 1, 3 şi 4

Pe 20 octombrie a.c., au fost desemnate şi anunţate ofertele câştigătoare pentru loturile 1,3 şi 4, astfel:

  • Cluj-Napoca – Aghires (Lotul 1) – Asocierea RAILWORKS, oferta în valoare de 1,61 milioane de lei (fără TVA);
  • Poieni – Aleşd (Lotul 3) – Asocierea FCC Construccion – Gulermak – CCN, oferta în valoare de 2,11 miliarde lei (fără TVA);
  • Aleşd – Frontiera Ungaria (Lotul 4) – Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA, cu valoarea de 2,4 miliarde lei (fără TVA).

Prin electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), lucrări structurate pe 4 loturi, se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

 

Ultimele Articole