Două loturi din calea ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, în lungime totală de 66 km, vor fi modernizate de Alstom și Arcada.
Alstom a anunțat că a semnat două noi contracte de semnalizare și electrificare în România, în cadrul lucrărilor de modernizare a primelor două sub-secțiuni ale liniei Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor. Cele două contracte (primul, pentru Lotul 2, semnat în data de 21 decembrie, iar al doilea, pentru lotul 1, semnat vineri, 30 decembrie) au fost semnate de Asocierea RailWorks, formată din Alstom și firma românească de construcții civile Arcada Company Galați, și CFR SA. Alstom va furniza control digital al trenurilor de ultimă generație, soluții de management al traficului și infrastructură de electrificare, iar Arcada va realiza toate lucrările civile. Perioada de implementare pentru fiecare contract este de 42 de luni.
”Aceste noi contracte consolidează poziția de lider a Alstom pe piața feroviară din România, atât în ceea ce privește soluțiile de control digital al trenurilor, cât și în electrificare feroviară. În ultimii ani, Bucureștiul a devenit un centru strategic pentru expertiza în semnalizări feroviare a Alstom, având peste 200 de ingineri de înaltă calificare, ale căror competențe deservesc proiecte locale și internaționale”, a declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Lucrări complexe pe cele două loturi din calea ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor
Cele două contracte acoperă modernizarea a 66 km de linie dublă de cale ferată între Cluj Napoca și Poieni (30 km pentru sub-secțiunea Cluj Napoca – Aghireș și 36 km pentru Aghireș-Poieni).
Lucrările de modernizare includ electrificarea, modernizarea infrastructurii și suprastructurii, sisteme de semnalizare și telecomunicații, precum și construcții civile. În directa responsabilitate a Alstom vor fi implementarea soluției de semnalizări ERTMS Nivelul 2 și a soluției de control al traficului, sistemele de centralizare electronică și de informare a pasagerilor, precum și lucrările de electrificare, inclusiv alimentarea cu energie și linia aeriană de contact. Modernizarea va permite creșterea vitezei la 160 km/oră pentru trenurile de pasageri și la 120 km/oră pentru cele de marfă.
Pentru lucrările de electrificare, Alstom va furniza două stații electrice de tracțiune, iar pentru modernizarea suspensiei catenare soluția OCS3 pentru liniile principale, valorificându-și capacitățile interne de la unitatea de producție din Lecco, Italia și experiența sa la nivel mondial cu OCS3 în operațiuni comerciale.
Alstom este lider mondial în dezvoltarea și implementarea de echipamente digitale îmbarcate de control al trenurilor, peste 70% din trenurile echipate cu ERTMS aflate în serviciu în Europa, având soluții Alstom. De asemenea, peste 30% din liniile ERTMS de Nivel 2 în serviciu în Europa sunt furnizate de Alstom. ATLAS 200 este soluția ERTMS de nivel 2 de la Alstom, care permite trenurilor să circule la viteze mai mari, fără semnale fizice pe marginea liniei.