Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat ieri șantierul de la Tunelul Bata de pe Magistrala 200 și cu acest prilej a avansat un termen până la care trenurile vor trebui să circule cu 160 km/oră pe calea ferată Sighișoara-Curtici.
”Pe șantierele feroviare de la granița de Vest a Coridorului Rin-Dunăre este nevoie de o mobilizare exemplară până la finalul acestui an! Am verificat astăzi stadiul lucrărilor pe cele trei șantiere feroviare de pe Tronsonul 2 Frontieră-Curtici-Simeria. Tronsonul include Tunelul feroviar Bata, care în acest moment are suprastructura aproape finalizată. Este probabil cea mai dificilă etapă de execuție. Tunelul, în lungime totală de 603 m, este săpat la 27 de metri sub munte, pe o variantă nouă de traseu, între Bârzava și Ilteu. Am solicitat constructorilor să accelereze ritmul de execuție până la finalul acestui an pe toate cele trei subtronsoane cuprinse între Km 614 și Gurasada, deoarece vreau ca la finalul acestui an să redeschidem circulația feroviară pe cel puțin 50% din acest tronson, iar în prima jumătate a anului 2024, trenurile să circule deja cu 160 km/oră pe întreaga distanță de 100 de km. Voi continua verificările pe aceste trei subtronsoane pentru a mă asigura că termenele stabilite astăzi vor fi respectate!”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
În august 2024 se va circula cu 160 km/oră pe calea ferată Sighișoara-Curtici
În cadrul conferinței de presă de la Tunelul Bata, Sorin Grindeanu a spus că vrea ca în luna august 2024 să se poată circula pe o cale ferată modernizată de la Curtici la Sighișoara.
Pentru ca acest lucru să fie posibil este nevoie ca subtronsoanele 2a Km 614–Bârzava și 2b Bârzava-Ilteu (constructor Asocierea Webuild – FCC Construccion – Salcef – Thales) să fie finalizate. Potrivit ministrului, lucrările pe 2a vor fi gata până la finele acestui an, iar pe 2b în aprilie-mai 2024. De asemenea, trebuie finalizat, tot în aprilie-mai 2024 și tronsonul Gurasada-Simeria (constructor Asocierea FCC-Astaldi-Convensa).
Laude pentru Webuild
Ministrul Transporturilor nu a ratat ocazia de a lăuda constructorul italian Webuild, despre care a spus că, dacă adunăm rutier și feroviar, are cele mai multe lucrări în România. Grindeanu a adus o laudă specială pentru contribuția Webuild la construcția podului suspendat de peste Dunăre de la Brăila.
”Felicitări pentru această lucrare, care nu e simplă”, a spus el referindu-se la Tunelul Bata. Totuși, oficialul a făcut apel la italieni ”să se țină și de termenele cu CFR SA, dar și de termenele cu subcontractorii, să-i plătească la timp”.