Ministrul Transporturilor a declarat joi că până în 2024 pot fi modernizați 140 de kilometri de cale ferată. Informația a venit ca o completare la o prezentare largă a proiectelor de autostrăzi, ca într-o încercare a ministrului de a convinge că rețeaua feroviară nu a fost uitată.
doru.cireasa@clubferoviar.ro
”În ceea ce priveşte infrastructura feroviară, pe Coridorul Principal, avem în lucru mai multe tronsoane de cale ferată modernizată la 160 km pe oră, şi aproximativ 140 km de cale ferată pot fi finalizaţi până în 2024. Şi într-un stadiu foarte avansat şi alte sectoare dintre Braşov şi Sighişoara, pentru care am semnat contractul în urmă cu câteva săptămâni”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Evenimentul a fost organizat de News.ro și a beneficiat de participarea premierului Orban și a ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloș.
Ministerul Fondurilor Europene lucrează la Codul Fondurilor Europene, care ar putea fi pus în dezbatere publică începând cu luna noiembrie, a declarat joi ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş.
”Pregătim un proiect de act normativ care va reglementa măsuri de îmbunătăţire a capacităţii administrative de implementare a proiectelor la nivelul beneficiarilor, atât a marilor beneficiari, a parteneriatelor dintre autorităţi publice locale – mă refer aici la nivel judeţean şi la nivelul municipiilor, oraşelor – deci să flexibilizăm oarecum capacitatea de administrare la nivelul autorităţilor publice locale. În plus, la nivelul programelor operaţionale, am inclus la fiecare program operaţional, o linie de finanţare dedicată în exclusivitate capacităţii administrative a beneficiarilor. Prin urmare, ceea ce noi încercăm să facem este ca să creăm cadrul legislativ şi mecanismele pe care le avem la dispoziţie pentru ca implementarea proiectelor împreună cu partea de debirocratizare şi partea care ţine de simplificări procedurale – să nu uităm că lucrăm la Codul Fondurilor Europene, pe care sper să îl putem pune în dezbatere publică începând cu luna noiembrie – toate acestea sunt măsuri menite ca România să scape de locul codaş al clasamentului în topul absorbţiei fondurilor europene şi să urce uşor, uşor către zonele nu neapărat fruntaşe, dar zonele care fac cinste absorbţiei de fonduri europene”, a declarat Boloş.
El a precizat că traversăm o perioadă dificilă şi importantă în acelaşi timp, deoarece România are de gestionat un buget imens de 79 miiarde de euro, pentru care trebuie să întocmească documentele strategice în relaţia cu Comisia Europeană.
”Banii, pentru ca să îi putem accesa, nu este suficient să fie aprobaţi, ci pentru Politica de Coeziune trebuie să punem pe masa Comisiei Europene un Acord de parteneriat însoţit de programele operaţionale şi pentru ceea ce înseamnă facilitatea de recuperare şi rezilienţă, noul instrument de finanţare al Comisiei, trebuie să punem pe masa CE Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă şi desigur, pentru politica agricolă, Planul Naţional Strategic, cel care se află în competenţa şi în responsabilitatea Ministerului Agriculturii”, a adăugat ministrul Fondurilor Europene.
El afirmă că nu este suficient să fie banii aprobaţi, ci mai trebuie ca aceste documente strategice să fie prezentate în relaţia cu Comisia Europeană.