Guvernul a aprobat joi Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani”, lucrare de utilitate publică de interes național.
Prin adoptarea actului normativ se are în vedere reabilitarea liniei de cale ferată cu o lungime de 143,23 km pentru asigurarea unui grad ridicat de siguranță a traficului feroviar, cu următoarele rezultate și efecte așteptate:
-reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
– îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;
– îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei;
– reducerea emisiilor de poluanți și a impactului negativ asupra mediului;
– optimizarea transportului feroviar transfrontalier, atât pentru pasageri, cât și pentru marfă
-creșterea accesibilității către municipiile Ploiești, Buzău și oraselor Mizil, Râmnicu Sărat;
– atragerea de investitori și capital în vederea dezvoltării mediului de afaceri, având în vedere faptul că, în orașele Ploiești, Mizil, Buzău și Focșani se desfășoară activități economice;
– asigurarea unui grad de mobilitate și accesibilitate ridicat pentru rezidenți și mediul de afaceri din județele Prahova, Buzău și Vrancea.
Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT – Axa prioritară (AP) 1 – Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN–T și a transportului cu metroul, Obiectivul specific (OS) 12 creșterea mobilității pe rețeaua feroviară TEN – T centrală ), actualizat prin H.G. nr. 1312 din 30 decembrie 2021 în Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021- 2030.
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10.961.899 mii lei iar durata de execuție a investiției este de 36 luni.
Finanțarea obiectivului se realizează din fonduri externe nerambursabile, Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), Programul Transport 2021 – 2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţiipublice aprobate potrivit legii.