sâmbătă, noiembrie 30, 2024
spot_img

11 miliarde lei și trei ani de lucru pentru modernizarea Ploiești Triaj – Focșani

Guvernul a aprobat joi Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani”, lucrare de utilitate publică de interes național.

Prin adoptarea actului normativ se are în vedere reabilitarea liniei de cale ferată cu o lungime de 143,23 km pentru asigurarea unui grad ridicat de siguranță a traficului feroviar, cu următoarele rezultate și efecte așteptate:
-reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
– îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;
– îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei;
– reducerea emisiilor de poluanți și a impactului negativ asupra mediului;
– optimizarea transportului feroviar transfrontalier, atât pentru pasageri, cât și pentru marfă
-creșterea accesibilității către municipiile Ploiești, Buzău și oraselor Mizil, Râmnicu Sărat;
– atragerea de investitori și capital în vederea dezvoltării mediului de afaceri, având în vedere faptul că, în orașele Ploiești, Mizil, Buzău și Focșani se desfășoară activități economice;
– asigurarea unui grad de mobilitate și accesibilitate ridicat pentru rezidenți și mediul de afaceri din județele Prahova, Buzău și Vrancea.

Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT – Axa prioritară  (AP) 1 – Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN–T și a transportului cu metroul, Obiectivul specific (OS) 12 creșterea mobilității pe rețeaua feroviară TEN – T centrală ), actualizat prin H.G. nr. 1312 din 30 decembrie 2021 în Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021- 2030.

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10.961.899 mii lei iar durata de execuție a investiției este de 36 luni.

Finanțarea obiectivului se realizează din fonduri externe nerambursabile, Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), Programul Transport 2021 – 2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţiipublice aprobate potrivit legii.

 

IN THE SPOTLIGHT

ANALIZĂ Ce au promis PSD, PNL și USR pentru calea ferată în 2020 și ce s-a făcut

Programul de guvernare PSD, aidoma celor ale PNL și USR, promiteau înaintea alegerilor generale din 2020 lapte și miere pentru transportul feroviar. Între timp,...

Ultimele Articole