spot_img
duminică, februarie 5, 2023
spot_img

1 Decembrie cu tramvaiele noi Astra în depou. Mulțumim, Gabriela Firea!

1 Decembrie, Ziua Națională a României, nu le-a adus bucureștenilor cadoul mult așteptat: tramvaiele noi Astra în circulație pe linia lui 41. Acestea au rămas în continuare în depou. Pentru că așa vrea fosta primăriță Gabriela Firea. Să-i ”mulțumim”!

Sunt deja 12 tramvaie ultramoderne care au fost livrate Bucureștiului de Astra Vagoane Călători Arad și care stau nefolosite. Au fost supuse la toate testele posibile și imposibile și pe toate le-au trecut cu brio. Cu toate acestea, comisia de recepție din cadrul Primăriei Municipiului București, din care fac parte unii oameni ”plantați” acolo de fostul primar general Gabriela Firea, refuză să semneze documentele care le-ar da liber pentru circulația cu călători. În acest timp, bucureștenii sunt victimele vendetei politice ale celei care nu poate accepta că a pierdut acum doi ani fotoliul de primar și circulă cu tramvaie V3A sau Tatra produse, unele dintre ele, în urmă cu mai bine de patru decenii.

Tramvaiele noi Astra, în probe de zi pe linia 41

tramvaiele noi Astra
FOTO Facebook Ștefan Slăbescu

De două zile, oamenii speră și mai abitir că vor avea șansa să meargă cu un mijloc de transport modern, demn de o capitală europeană a secolului 21. Și asta pentru că, pentru prima oară în ultimele luni, noile tramvaie produse la Arad au fost scoase pe șine în timpul zilei, și nu noaptea, ca până acum.

Speranțe deșarte, căci noile vehicule trec prin stații fără să deschidă ușile, circulând fără călători. Care călători se urcă în următorul tramvai care sosește, produs în secolul trecut, cu un grad de confort net inferior.

Valer Blidar a răbufnit: ”Opresc producția dacă tramvaiele nu vor circula de 1 Decembrie

Recent, la emisiunea ”Drumurile Noastre” de la B1 TV, acționarul majoritar al Astra Vagoane Călători, Valer Blidar, a răbufnit și a spus că dacă noile tramvaie nu vor circula de 1 Decembrie el va opri producția acestora la Arad. A venit Ziua Națională și tramvaiele bucureștenilor stau tot în depou, ca piese de muzeu. Pentru că așa vrea Gabriela Firea să se răzbune pe Nicușor Dan, prin intermediul bucureștenilor.

Gabriela Firea nu poate accepta că nu mai e primăriță și aruncă cu noroi

După cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă, la începutul lunii octombrie, Gabriela Firea a lansat un atac furibund cu acuzații nefondate la adresa succesorului său, Nicușor Dan, și a companiei Astra Vagoane Călători Arad.

„Noile tramvaie nu circulă încă prin București pentru că producătorul a folosit alte piese față de cele prezentate în oferta câștigătoare. În plus, tramvaiul nu poate fi scos pe șine pentru că nu are certificat de omologare tocmai pentru că detalii tehnice importante sunt diferite de cele prezentate în licitație. Și totuși, primarul general face presiuni enorme asupra comisiei de recepție pentru a le accepta. Tramvaiele ajunse în probe la București au alte motoare, cu o putere mai mică, față de cele prezentate în oferta trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitației. Mai exact, motorul nu dezvoltă 120 kW, ci doar 100 kW. Piesa are un alt producător și, evident, un alt preț, mai mare decât cel declarat la licitație. Un fleac! Aceeași problemă a fost constatată de specialiști în cazul boghiului și al sistemului de acționare. Aceste piese extrem de importante și costisitoare diferă față de cele prezentate în oferta câștigătoare. Întrebarea este dacă având aceste piese ar fi obținut același punctaj în timpul licitației”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Fostul edil, susținător fățiș al turcilor de la Durmazlar

Gabriela Firea a făcut tot posibilul ca procedura de achiziție să aibă drept câștigătoare firma turcească Durmazlar, în dauna producătorului român. Ba chiar, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză Astra Vagoane Călători, Gabriela Firea, nu turcii, a făcut întâmpinare la Curtea de Apel București.

A pierdut, însă nu se poate împăca cu eșecul, așa că periodic lansează acuzații nefondate la adresa uzinei arădene, controlate de industriașul român Valer Blidar. Așa cum nu se poate împăca nici cu gândul că a pierdut fotoliul de primar general, drept pentru care aruncă cu noroi în succesorul său, Nicușor Dan.

Club Feroviar a arătat recent că tramvaiele Panorama ofertate de Durmazlar au motoare cu o putere mai mică decât cele produse la Arad și cărora tocmai Firea le reproșează puterea scăzută.

Ședință luni la Primărie, pe tema tramvaielor noi Astra

Între timp, toate acuzațiile aduse de fosta primăriță s-au prăbușit precum piesele de domino. Problema motoarelor a fost lămurită – de fapt, au fost montate unele mai performante decât cele ofertate inițial.

Unde mai pui că Autoritatea Feroviară Română (AFER, singura instituție abilitată să se pronunțe asupra unui vehicul pe șine) a precizat fără echivoc că tramvaiele noi Astra sunt omologate, așa cum a scris Club Feroviar recent.

În încercarea de e debloca situația măcar în al 13-lea ceas, la Primăria Capitalei va avea loc luni o ședință cu toți cei implicați în chestiunea tramvaielor. Să sperăm că va învinge mintea românului cea de pe urmă, adică rațiunea. Iar bucureștenii vor putea circula cu tramvaie noi. Au acest drept.

Până atunci, să-i ”mulțumim” Gabrielei Firea!

Ultimele Articole