Varsovia primeste cinci oferte in licitatia de peste 400 milioane euro pentru metrouri noi

Metroul din Varsovia a deschis ofertele primite de la cinci producatori de material rulant pentru cea mai mare licitatie lansata de catre operator, pana acum, in valoare de 1,7 miliarde zloti (401 milioane euro). Potrivit licitatiei vor fi achizitionate 37 de metrouri, cu cate sase vagoane, contractul avand optiunea de a achizitiona un lot suplimentar de opt metrouri, de asemenea, cu cate sase vagoane.

Metro Warszawskie anunta ca potrivit ofertelor depuse, consortiul Škoda Transportation- Škoda Vagonka a avut cel mai mic pret, de 1,60 miliarde zloti (379 milioane euro).

O alta oferta care s-a incadrat in bugetul anuntat a fost depusa de catre Stadler Polonia, cu un pret de 1,65 miliarde zloti (390 milioane euro).

Celelalte trei oferte au fost depuse de catre Alstom Konstal, producatorul spaniol CAF si un consortiu format din Siemens Polonia, Siemens Austria si producatorul polonez Newag. Aceste oferte au variat intre 1,79 miliarde zloti (424 milioane euro) si 2,2 miliarde zloti (522 milioane euro).

Criteriile de atribuire a contractului vor lua in considerare pretul oferit (in proportie de 50%), consumul de electricitate (24%), asigurarea serviciilor de mentenanta (22%) si factorul de mediu (4%).

Livrarea noilor metrouri va incepe in termen de 53 de luni de la semnarea contractului. Castigatorul licitatiei va asigura garantia vehiculelor pe o perioada de 36 de luni, dupa livrare.

Metrouri in depoul de mentenanta

Varsovia detine in prezent un parc de 18 trenuri de metrou Metropolis (formate din cate sase vagoane) livrate de catre Alstom dar si 35 de metrouri Inspiro (formate tot din cate sase vagoane) livrate de catre Siemens si Newag. Operatorul polonez are in componenta parcului de material rulant si 22 de metrouri, cu cate sase vagoane, livrate de catre producatorul Metrowagonmash din Rusia.

Operatorul de transport cu metroul (Metro Warszawskie) incearca de doi ani sa achizitioneze metrouri noi, acestea urmand sa intre in serviciu comercial pe cele doua linii din capitala poloneza.

In planurile Metro Warszawskie se afla extinderea Liniei 2 de metrou (in acest sens fiind nevoie de un parc mai mare de material rulant) dar si imbunatatirea sferei serviciilor oferite pasagerilor. Operatorul a avansat si ipoteza construirii unei a treia linii de metrou.

Metro Warszawskie a precizat, pentru Club Feroviar, ca in prezent se efectueaza analiza ofertelor depuse si corectitudinea acestora, castigatorul licitatiei urmand sa fie stabilit la o data ce va fi anuntata ulterior.

Alte stiri