Uniunea Europeană va finanța conexiunea feroviară Bulgaria-Macedonia

Johannes Hahn, Comisarul European pentru Politica Europeană de Vecinătate și Negocieri pentru Extindere, a declarat că Uniunea Europeană va finanța construcția unei căi ferate care leagă Bulgaria și Macedonia. Linia este situată pe Coridorul Paneuropean VIII,  cel care face legătura între coasta Mării Negre, în Bulgaria, și Marea Adriatică, pe coasta Albaniei. Valoarea totală a proiectului este estimată la 600 milioane euro, dar cu toate acestea, suma ce va fi acordată de către Uniune nu a fost încă precizată.

Comisarul Hahn a vorbit, de asemenea, despre ideea creării unei piețe comune între țările din Balcanii de Vest, respingând criticile venite de la Bruxelles, cum că va crea o nouă Iugoslavie.

Declarația a avut loc în timpul Summit-ului privind Balcanii de Vest, ediția 2017, organizat la Trieste, Italia.

Implementarea proiectului depinde de finanțarea construcției liniei de pe teritoriul macedonean, modernizarea secțiunii existente Sofia-Gyueshevo și construirea secțiunii lipsă, de 2,5 km, de la gara Gyueshevo până la granița macedoneană.

Anterior, în luna iunie, ministrul bulgar al Transporturilor, Ivaylo Moskovski, a precizat că, în cadrul Programului Operațional „Transport și Infrastructură ” au fost alocate, pentru perioada de programare 2014-2020, fonduri pentru pregătirea generală a proiectului de modernizare a căii ferate Sofia-Pernik-Radomir-Gyueshevo. În cazul în care vor fi disponibile resurse financiare, construcția secțiunii de cale ferată ar putea începe în 2020.

Guvernul de la Skopje se concentrează asupra modernizării Coridorului X prin proiectul în curs de desfășurare, finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare,  având încă 53 de kilometri de cale ferată programați pentru a intra în construcție.
Pe lângă proiectele din cadrul Coridorului X, FRI Macedonia analizează, de asemenea, secțiunile feroviare de pe Coridorul VIII. Construcția părții estice a Coridorului, în Bulgaria, va fi împărțită în trei etape și va fi finanțată printr-un împrumut  BERD, BEI și prin fonduri ISPA.

În plus, este planificată lansarea unui proiect de reconstrucție, de 17 kilometri, pe secțiunea Bitola-Kremenica (Coridorul X) și are drept scop crearea unei conexiuni feroviare cu Grecia. Lucrările aferente unei secțiuni suplimentare, Beljakovce-Kriva Palanka, vor fi, de asemenea, efectuate cu ajutorul finanțării BERD cu asistență tehnică din partea UE și a instrumentului său WBIF – Western Balkans Investment Framework.

 

Abonați-vă la Newsletter, accesând link-ul http://clubferoviar.ro/abonare-newsletter/  sau urmăriți-ne pe pagina de Facebook, https://www.facebook.com/clubferoviar/,  pentru a fi la curent cu cele mai noi stiri si anunțuri de angajare din sectorul feroviar din România.

 

Alte stiri