Ungaria a publicat licitatia, de 1,7 miliarde euro, pentru modernizarea liniei Belgrad-Budapesta

In cadrul acestei licitatii ce se va desfasura in doua etape, Ungaria solicita modernizarea sectiunii maghiare parte a liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta. Termenul limita pana la care pot fi trimise ofertele sau cererile de participare este 19 ianuarie 2018.

Potrivit anuntului de participare, publicat pe pe site-ul Cailor Ferate Maghiare (MÁV), autoritatea contractanta este Chinese-Hungarian Railway Nonprofit Ltd.

Acest joint-venture (Chinese-Hungarian Railway) a fost infiintata in 2016 in baza unui acord interguvernamental, semnat intre Ungaria si China, privind dezvoltarea si finantarea proiectului.

In noul joint-venture, companiile chineze China Railway International Corporation si China Railway International Group detin o cota de 85%, in timp ce MÁV detine 15%.

Contractul presupune  proiectarea şi execuţia în cadrul unei singure proceduri de atribuire, constructorul fiind responsabil pentru toate activitățile de la proiectare, achiziție și  executie până la punerea în funcțiune și livrarea proiectului către utilizatorul final sau proprietar.

Scopul proiectului consta in modernizarea liniei de cale ferată de 166 kilometri situata între Soroksár, la periferia sud-estică a Budapestei și Kelebia, la granița cu Serbia, pentru a permite viteze de 160 km/h în viitor, cu trafic mixt, conform specificațiile referitoare la rețeaua TEN-T existentă pe teritoriul Uniunii Europene.

Trei ofertanți vor fi aleși pentru a doua fază finală, iar oferta câștigătoare va fi selectată în proporție de 50% în funcție de calitatea ofertei tehnice și de 50% din punct de vedere financiar. Durata contractului va fi de 86 de luni.

Contractul prevede construirea a aproximativ 374 kilometri de cale ferata, 18 treceri separate și 89 de treceri la nivel, 590,4 metri de poduri și reconstrucția a 444 de kilometri de catenara și cabluri de alimentare, printre alte specificații.

Costul modernizării  sectiunii de cale ferata din Ungaria este evaluat la 550 de miliarde forinți (1,75 miliarde euro), iar lucrările ar putea începe până la sfârșitul anului 2020, a declarat ministrul de externe și comerț, Péter Szijjártó. Modernizarea este finanțată de 85% printr-un împrumut pe 20 de ani contractat de la Exim Bank din China, Ungaria plătind o rată anuală de 2,5% pentru acest împrumut, a adăugat Szijjártó.

 

Alte stiri