vineri, martie 29, 2024
spot_img

Turcia va organiza, in ianuarie, licitatia pentru 96 trenuri de mare viteza

Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) a anuntat ca in ianuarie 2018 va organiza licitatia pentru achizitia a 96 de trenuri de mare viteza. Valoarea acesteia este estimata la trei miliarde de euro.

Statul turc se confrunta cu o lipsa a trenurilor de mare viteza pe fondul cresterii retelei feroviare de mare viteza. In acest sens, Turcia a anuntat pentru luna ianuarie 2018 mult-asteptata licitatie pentru achizitia trenurilor de mare viteza.

Aceasta va indeplini obiectivele Turciei, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung, in ceea ce priveste sporirea parcului de trenuri de mare viteza. TCDD anunta ca primele livrari ale noilor vehicule feroviare vor avea loc in termen de 22 de luni de la semnarea contractului, adica, cel mai probabil la jumatatea lui 2019. De asemenea, TCDD anunta ca toate cele 96 de trenuri de mare viteza vor fi livrate pana in 2026.

Potrivit conditiilor de participare la licitatie, un prim lot de 20 trenuri de mare viteza vor fi fabricate la sediul constructorului, cu doar 10% rata de productie in Turcia. Urmatorul lot de 60 trenuri de mare viteza se vor fabrica in Turcia, cu o rata de productie locala de 53%.

Restul de 16 vehicule, din totalul de 96, vor fi fabricate in Turcia de catre Tülomsaş (producatorul national de locomotive si vagoane de pasageri) insa sub supravegherea castigatorului licitatiei din ianuarie 2018. Rata localizarii in Turcia pentru fabricarea celor 16 trenuri de mare viteza va fi de 74%.

Termenii de participare la licitatie includ si construirea unei noi fabrici de productie pe teritoriul turc, transferul de know-how precum si transferul, gratis, catre Tülomsaş, la finalul procesului de fabricatie, al tuturor utilajelor si echipamentelor utilizate de catre constructorul castigator al licitatiei.

Cel mai probabil, la solicitarea Tülomsaş, TCDD va cere ca noua fabrica sa fie construita in orasul Eskișehir.

Avand in vedere aceste conditii impuse, TCDD considera ca nu va fi atat de usor pentru orice companie producatoare de material rulant sa participe la licitatie.   

Toate cele 96 trenuri de mare viteza vor trebui sa ruleze cu 250 km/h, sa fie echipate cu ETCS Nivel 1 si 2, sa fie dotate cu echipament de franare recuperativa. Noile trenuri de mare viteza vor trebui sa aiba o capacitate pentru transportul a 470 de pasageri, minim 90 de locuri in vagoanele business class (fiecare tren va avea cate doua vagoane business class). Trenurile vor avea si cate un vagon restaurant cu 16 locuri, dintre care opt locuri la barul cu care va fi dotat respectivul vagon.

 

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole