Tehnologia faciliteaza schimbarea

Peterhans„Este dificil sa creezi premisele necesare inovarii, deoarece, in general, trebuie sa distrugi ceva si sa il inlocuiesti cu o abordare inovatoare. Practic, inovarea inseamna implicare intr-o distrugere creativa, iar digitalizarea poate sa raspunda provocarilor din transportul feroviar de marfa. Implementarea solutiilor digitale va imbunatati productivitatea, va optimiza intretinerea si va spori beneficiile clientilor”, a declarat Gilles Peterhans, Secretar General UIP, in timpul Forumului de Tehnologie si Servicii Feroviare Railway PRO, organizat de Club Feroviar si Railway PRO, alaturi de Asociatia Industriei Feroviare din Romania, in aprilie.
Transformarea digitala implica anumite etape care includ colaborarea, deoarece intr-o industrie fragmentata, colaborarea interna si externa se va adapta transformarii digitale; infrastructura digitala si activele digitale care asigura compatibilitatea solutiilor pentru crearea conditiilor necesare stabilirii noilor colaborari si oferte de lucru; procesele operationale – dezvoltarea unor procese operationale noi, dar comune, precum si digitalizarea si automatizarea proceselor existente; sistemele inteligente – conexiunea la internet faciliteaza schimbul de date, informatii si cunostinte in beneficiul clientului.
Imbunatatirea productivitatii inseamna administrarea in timp real a flotei, detectarea in timp real a evenimentelor, reducerea timpului de calatorie, reducerea operatiunilor realizate manual si o mai buna planificare a utilizarii flotei.
Optimizarea mentenantei va contribui la dezvoltarea unei scheme preventive de mentenanta, va creste fiabilitatea, va imbunatati procesele in cadrul atelierelor de lucru si va reduce costurile de intretinere. Cresterea beneficiilor clientilor se va reflecta in dezvoltarea noilor servicii avand la baza urmarirea si trasarea rutei trenurilor si in monitorizarea marfurilor in timp real.
Conform UIP, trecerea de la analog la digital necesita „concentrarea pe solutii, nu pe obstacole”.
Obstacole des intalnite in activitatea feroviara si posibile solutii:
–    Piata europeana pentru noile vagoane feroviare de marfa, care este restransa si volatila, trebuie sa faca diferenta intre investitii in active si investitii in telematica;
–    Inovarea nu trebuie sa restrictioneze interoperabilitatea care pune presiune pe furnizorii de telematica, fiind necesara dezvoltarea interfetelor standardizate;
–    Cerintele de baza pentru inovare nu sunt definite suficient, iar implementarea este prea lenta. De aceea, companiile trebuie sa invete din cele mai bune exemple pentru a adapta solutiile existente.
–    Inovarea trebuie sa genereze castiguri la nivel financiar. Beneficiile si costurile economice nu revin neaparat acelorasi entitati. Este necesara concentrarea pe situatii practice simple cu beneficii majore pentru clienti.

Alte stiri