Suedia anunta investitii de 65,6 miliarde euro in transporturi

Trafikverket (Autoritatea Suedeza de Transport) a trimis Guvernului de la Stockholm, pentru aprobare, desfasurarea unui Plan National de Transport 2018-2029. Planul va acoperi toate cele patru moduri semnificative de transport: feroviar, rutier, naval si aviatie (pe care Trafikverket le organizeaza, gestioneaza si finanteaza, fara a favoriza vreunul in detrimentul celorlalte n.red.).

Potrivit propunerii inaintate de catre Trafikverket, suma ce va fi investita pentru perioada 2018-2019 se ridica la 622,5 miliarde coroane suedeze (65,6 miliarde euro), mai mult cu 100 miliarde coroane (10,5 miliarde euro) fata de planul actual, cel in vigoare pana in 2025.

In perioada urmatoare, vor intra in vigoare masuri pentru modernizarea si extinderea retelei de cale ferata, considerata un mediu de business competitiv. Aceasta va fi extinsa pentru a facilita accesul catre zone urbane si rurale.

Trafikverket anunta ca Guvernul ar putea aproba Planul transmis in primavara anului 2018.

Partea de vest a Suediei, cu regiunile Halland, Värmland si Västra Götaland, constituie cea mai importanta zona din punct de vedere al transportului si logisticii. In cele mai importante regiuni de dezvoltare economica este nevoie si de dezvoltare si planificare urbana, astfel incat sistemele locale de transport sa fie conectate cu serviciile de transport feroviar de pasageri si marfa pe distante lungi.

 

„In vestul Suediei ne axam masiv pe stabilirea unor masuri ce vor crea un transport feroviar mai fiabil. Avem in vedere dezvoltarea caii ferate pe Coasta de Vest cu dublare liniei catreVarberg si investitii extinse in Polul de Vest.  Eforturi majore se vor face si pentru dezvoltarea transportului feroviar regional. Apoi, avem cateva investitii majore in curs de desfasurare in regiunea Göteborg, precum Linia de Vest (Västlänken), Linia Portuara Göteborg si tunelul Marieholm, care sunt construite pe sub raul Göta”, a declarat Håkan Wennerström, director al regionalei de vest a Trafikverket.

Mai mult decat atat, fluxul eficient al marfurilor este o conditie semnificativa pentru mentinerea si gestionarea Zonei de Vest ca hub pentru traficul de marfa.

La randul sau, Lena Erixon, directorul general al Trafikverket, declara ca acest Plan National „reprezinta metoda de a contribui la consolidarea unui sistem de transport modern, eficient si durabil.”

„O usoara crestere a costurilor pentru mentenanta inseamna ca vom putea restabii functionalitatea sistemului de transport feroviar, ceea ce va fi un aspect pozitiv pentru traficul suburban si pentru cel de marfa”, adauga Lena Erixon.

Un proiect important anuntat de Suedia este prima linie de mare viteza, Linia de Est (Ostlänken). Demararea constructiei acesteia este prognozata pentru 2018 iar Trafikverket propune construirea ei pentru rularea trenurilor la viteza de 250 km/h.

Alte stiri