Stadler inaugureaza primul sau tren Flirt bimodal

Stadler a prezentat primul sau tren Flirt bimodal in Bussnang, destinat regiunii Valle d’Aosta (nord-vestul Italiei), care a comandat cinci astfel de vehicule FLIRT bimodale (BMU) in mai 2015. In prezent, vehiculul Flirt pentru regiunea Valle d’Aosta este supus testelor de aprobare necesare. Primul vehicul va intra in serviciu pe linia Aosta-Turin in mai 2018.
Ca toate vehiculele Flirt, primul tren Flirt bimodal este construit folosind un profil de aluminiu extrudat care il face usor si eficient din punct de vedere energetic. Vehiculul format din 3 parti este dotat cu un modul de alimentare accesibil care include doua motoare diesel Deutz V8 (Euro IIIB), rezervorul si restul echipamentului de tractiune. Vehiculul are o lungime de 66,8 metri, o latime de 2,82 metri si o inaltime de 4,12 metri. Are o viteza maxima de 160 km/h atunci cand foloseste tractiunea electrica si de 140 km/h atunci cand foloseste tractiunea diesel.
Vehiculul Flirt pentru regiunea Valle d’Aosta este o piatra de hotar importanta pentru Stadler deoarece este primul vehicul Flirt care utilizeaza un sistem de tractiune bimodal. Sarcina pe osie redusa de maxim 18 tone este unica printre trenurile regionale bimodale. Acest lucru inseamna ca vehiculul este potrivit pentru liniile secundare.
Noul Flirt bimodal este un vehicul care ofera o performanta excelenta pentru ambele tipuri de tractiune, electrica sau diesel-electrica. Datorita versatilitatii sale, faptului ca are un impact redus asupra mediului si sarcinii pe osie redusa, vehiculul indeplineste cerintele stabilite de operatorii feroviari care deservesc atat linii principale, cat si linii secundare in mod eficient, durabil si fiabil.

Alte stiri