Trenul Mireo va avea motor cu pila de combustie

Ballard Power Systems si Siemens au semnat un acord in valoare de 9 milioane de dolari pentru dezvoltarea motorului cu pile de combustie pentru trenul Mireo produs de Siemens.
Conform acordului, compania Ballard va dezvolta un motor cu pile de combustie de 200 de kilowati pentru integrarea in noul model de trenuri Mireo. Dezvoltarea initiala a trenului Mireo cu motor cu pile de combustie este estimata pentru 2021. Mireo este o platforma modulara de trenuri de calatori proiectata pentru viteze de pana la 160 km pe ora. Datorita designului usor, componentelor eficiente din punct de vedere energetic si a managementului inteligent al retelei la bordul vehiculelor, trenurile Mireo vor consuma cu pana la 25% mai putina energie decat trenurile cu o capacitate similara.
„Cooperarea cu Ballard este un pas decisiv catre inlocuirea vehiculelor feroviare alimentate cu combustibil diesel cu vehicule fara emisii care sa aduca beneficii pe termen lung si sa contribuie la o mobilitate fara emisii. Vrem sa fim capabili sa oferim clientilor solutii de transport feroviar flexibile pe mai multe rute suburbane care variaza in functie de conditiile regionale si posibilitatile tehnice”, a declarat Sabrina Soussan, CEO al Diviziei de Mobilitate a Siemens.
In august 2017, DB Regio AG a comandat 57 de trenuri Mireo care vor opera pe reteaua S-Bahn pe viitoarele linii S5, S6, S8 si S9 in regiunea Rin-Neckar. Trenurile vor fi construite la fabrica companiei din Krefeld, Germania.
Incepand cu 2020, 24 de trenuri Mireo vor opera serviciile feroviare regionale (Regionalbahn RB) pe linia Offenburg – Freiburg – Basel/Neuchâtel (Elvetia), iar duminica in Kaiserstuhl din Freiburg catre Endingen/Breisach. Aceste trenuri vor reduce timpul de calatorie pe aceasta ruta cu 30 de minute.

Alte stiri