Siemens ar putea lua parte in implementarea proiectului Coridorul Eurasia

Concernul german Siemens s-ar putea implica in implementarea Coridorului feroviar de mare viteza Eurasia, proiect recent anuntat si care ar facilita conexiunea rapida intre orasele Berlin, Moscova, Astana si Beijing.

Implicarea partii germane a fost discutata la 31 august intre presedintele Cailor Ferate Ruse (RZD), Oleg Belozerov si Jochen Eickholt, CEO-ul Diviziei de Mobilitate din cadrul Siemens.

Cele doua parti au discutat despre posibilitatea cooperarii in ceea ce priveste dezvoltarea serviciilor de transport feroviar de mare viteza pentru pasageri precum si despre cooperarea in implementarea activa a proiectului de infrastructura.

Lungimea totala a viitoarei linii de cale ferata de mare viteza va fi de 9,447 kilometri (distanta Beijing – Moscova – Berlin), incluzand aici sectiunea Brest (Belarus) – Dostyk (Kazahstan), in lungime de 4,851 kilometri din care 2,000 de kilometri ar traversa teritoriul Federatiei Ruse.

Costul pentru construirea sectiunii Brest – Dostyk s-ar ridica la 7,08 trilioane ruble (120 miliarde de dolari) iar cel pentru construirea sectiunii Dostyk – Urumqi (China) s-ar ridica la valoarea de 0,76 trilioane ruble (1,3 miliarde de dolari).

Pentru contruirea sectiunii ce va traversa Federatia Rusa, pe ruta Krasnoe (regiunea Smolensk, in apropiere de granita cu Belarus)  – Zolotaya Sopka (regiunea Chelyabinsk, in apropiere de granita cu Kazahstan) ar fi nevoie de suma de 3,58 trilioane ruble (60,75 miliarde de dolari).

In prezent, in Rusia, linia de mare viteza Moscova – Kazan se afla in etapa de proiectare iar pe viitor aceasta ar putea fi inclusa in Coridorul Eurasia. Demararea construirii liniei Moscova – Kazan este programata pentru anul 2018 iar data punerii in functiune ar putea fi 2023. Costul estimat pentru acest proiect se ridica la 1,3 trilioane ruble (22,4 miliarde de dolari).

Alte stiri