joi, martie 28, 2024
spot_img

Senatul Francez aproba legea pentru tunelul feroviar Lyon-Torino

Lyon-Torino_20131113_ligne_ferroviaire_pj_despa_900_01La 26 ianuarie, Senatul Francez a adoptat legea care autorizează acordul semnat între Guvernele de la Paris și Roma, acord semnat în 2015 și care prevede demararea lucrărilor pentru secțiunea de graniță a noului tunel feroviar de mare viteză Lyon-Torino.

Valoarea totală estimată pentru acest proiect este de 26 miliarde euro, urmând a fi finanțat în proporție de 40% de către Uniunea Europeană, iar restul de 60% din necesarul de investiții va fi împărțit între Franța și Italia. Capacitatea liniei de mare viteză va fi de 200 km/h și va deservi atât traficul de pasgeri cât și de mărfuri.

Tunelul feroviar Lyon-Torino ce va traversa Munții Alpi va avea o lungime de 57 kilometri și va fi, prin urmare, mai lung decât Canalul Mânecii (cel care face legătura între Franța și Marea Britanie n.r.).

Durata unei călătorii între Milano și Paris va fi redusă de la 7 la 4 ore. Compania franco-italiană TELT (Tunnel Euralpin Lyon-Turin) a fost desemnată să construiască secțiunea de frontieră.

Potrivit estimărilor, linia feroviară de mare viteză va fi dată în folosință în 2028-2029, scurtând durata călătoriei dintre Lyon și Torino la 1 oră și 47 minute de la 3 ore și 30 de minute.

Reamintim că în noiembrie 2016 și Senatul Italian a aprobat proiectul de lege pentru punearea în aplicare a acordului de lansare a lucrărilor pentru secțiunea de frontieră a tunelului Lyon-Torino.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole