Se reia licitatia pentru eficientizarea a 113 linii din reteaua CFR

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a publicat, la 9 februarie, in sistemul eletronic de achizitii publice, licitatia pentru alegerea consultantului care va realiza ”Studiul de sustenabilitate si eficientizare a retelei feroviare din Romania”. Contractul va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM) si are o valoare estimata la 4,4 milioane lei (950 mii euro).

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este data de 28 februarie.

Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 15 martie.

Evaluarea ofertelor primite va avea loc la data de 16 aprilie.

Realizarea acestui studiu, de eficientizare a retelei feroviare, reprezinta unul dintre obiectivele Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Guvernul Romaniei a aprobat prin HG nr. 666/2016 Master Planul General de Transport (MPGT) introducand o viziune multianuala privind intretinerea si dezvoltarea durabila a retelei de transport din Romania. In ceea ce priveste reteaua feroviara, MPGT are ca obiectiv principal modernizarea coridoarelor si liniilor principale TEN-T, reducand in acelasi timp reteaua administrata de stat la o dimensiune sustenabila din punct de vedere economic si social.

„ARF trebuie sa identifice solutii pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a retelei feroviare in ansamblu, cat si a fiecarei linii in parte. Lista liniilor de cale ferata care fac obiectul prezentului studiu se regaseste in Anexa Caietului de Sarcini, unde sunt enumerate un numar de 113 linii CF din care:

– 97 linii CF se regasesc  in componenta sectiilor de circulatie neinteroperabile evidentiate pentru aprobarea conditiilor de închiriere de catre CFR SA a unor parti ale infrastructurii feroviare neinteroperabile precum si gestionarea acestora;

– 16 linii CF fac parte din sectiile de circulatie interoperabile precizate pentru aprobarea conditiilor de închiriere de catre CFR SA a unor parti ale infrastructurii feroviare neinteroperabile precum si gestionarea acestora, totodata fiind si în studiul care a stat la baza aprobarii Master Planului General de Transport;

Pentru fiecare linie de cale ferata din anexa, consultantul va elabora trei scenarii, fiecare pentru o perioada de 25 de ani, respectiv scenariul conservarii, scenariul status-quo si scenariul redezvoltarii.

Pentru fiecare scenariu, consultantul va identifica si costurile aferente inclusiv costurile de exploatare, de intretinere, de investitii dar si masuri posibile de reducere a acestora.

Costurile analizate vor cuprinde atat partea de infrastructura cat si materialul rulant si, in general, costurile aferente transportului feroviar.

 

Reamintim ca aceasta licitatie a fost initial publicata in luna noiembrie 2017, pentru a fi anulata tot in acea luna din cauza unor prevederi de natura tehnica.

Selectia anunturilor de licitatii, de pe site-ul e-licitatie.ro, care se adreseaza pietei feroviare romanesti o puteti gasi pe site-ul Catalog Feroviar la sectiunea „Licitatii”.