Rusia testeaza cea mai puternica locomotiva a sa pe ruta Baikal – Amur

Prototipul celei mai puternice locomotive diesel din Rusia, 3TE25KM2M, va fi testat, in luna octombrie, pe linia de cale ferata Baikal – Amur, anunta compania Bryansk Machine-Building Plant (BMZ), producatorul acestei locomotive.

Doua dintre aceste locomotive diesel au fost deja construite de catre Bryansk Machine-Building Plant si se afla in procedura de a obtine certificarea pentru operarea pe reteaua feroviara din Rusia. Dupa obtinerea certificarii, una dintre cele doua locomotive va fi supusa testelor pe linia Baikal – Amur.

BMZ 3TE25KM2M este prima locomotiva ruseasca formata din trei sectiuni, fiecare locomotiva avand o putere de 12.000 CP.  Pana la introducerea acesteia pe piata, cele mai puternice locomotive erau fabricate tot de catre Bryansk Machine-Building Plant, din gama 2TE25KM, echipate cu un motor cu putere de 7.000 CP.

Noile locomotive in trei sectiuni pot fi folosite pentru a tracta trenuri de marfa de peste 7.000 de tone, pe o distanta de pana la 2.800 kilometri, precum ruta Taksimo (Buryatia) – Sovetskaya Gavan (Teritoriul Khabarovsk).

Bryansk Machine-Building Plant a precizat ca fabricarea unei locomotive asa de puternice, de 12.000 CP, s-a datorat dezvoltarii economice a regiunilor rusesti din Orientul Indepartat, fapt ce a dus la intensificarea volumelor de transport. Locomotivele vor circula pe sectiunile ne-electrificate ale liniei Baikal – Amur.

Sistemul de incalzire din cabina mecanicului este independent fata de cel din unitatea de control electronic. In plus, toate sistemele de functionare cu care este dotata locomotiva au fost proiectate luand in considerare temperaturile extrem de scazute in regiunile de pe ruta Baikal – Amur.

BMZ face parte din grupul Transmashholding, cel mai mare producator de material rulant din Rusia.

Alte stiri