Reteaua feroviară din Crimeea va fi electrificata

Prim-Ministrul Rusiei, Dmitri Medvedev, a aprobat propunerea Ministerului Transporturilor ce prevede electrifiacarea rețelei de cale ferată din Crimeea, până în 2020. Decizia a fost motivată de traficul feroviar intens din peninsulă dar și de prognozele care arată posibilitatea dezvoltării industriale în Crimeea și Sevastopol.

Se va electrifica astfel gara Taman-Pasageri, ruta Dzhankoy cea care traversează Strâmtoarea Kerch – cu o ramificație către Feodosia, iar acolo gara cu același nume va fi de asemenea electrificată.

Proiectul se ridică la 4,4 miliarde ruble (73,5 milioane de dolari). Prima parte a proiectului se referă la electrificare a căilor ferate de la stația Taman până la Dzhankoy. Lucrările vor fi împărțite în etape pentru a fi implementate între anii 2020-2025.

Anterior, cotidianul rus Kommersant a informat că cea mai bună variantă de electrificare, din punct de vedere economic, ar fi cea propusă de către Ministerul Transporturilor, Căile Ferate Ruse și Administrația Căilor Ferate din Crimeea. Potrivit acestora, costurile s-ar ridica la 3,9 miliarde de ruble (65 milioane de dolari) și ar urma traseul Strâmtoarea Kerch către Bagerovo, în apropiere de Kerch.

Sursa de finanțare ar putea proveni de la fondurile rămase de la proiectul de construcție al portului de uscat din zona Taman. Acest lucru va necesita modificări la programul federal „Dezvoltarea sistemului de transport al Rusiei (2010-2020)“ și programul „Dezvoltarea socială și economică pentru Crimeea și Sevastopol – 2020“. Căile Ferate Ruse au estimat că în acest mod se vor economisi aproximativ 4,2 milioane ruble (70 milioane de dolari).

Cu toate acestea, traseul pentru electrificarea rețelei rămâne cel propus de către Guvernul de la Moscova.

Alte stiri