RENFE transforma trenuri de noapte in trenuri de mare viteza

Operatorul spaniol de transport feroviar de pasageri, RENFE, a atribuit companiei Talgo un contract pentru conversia trenurilor de noapte, Seria 7, in trenuri de mare viteza, capabile sa circule cu viteze de 330 km/h. Potrivit contractului semnat, Talgo va fi responsabila de conversia a 156 de vagoane (echivalentul a 13 trenuri), operate de catre RENFE sub numele de „Tren hotel”. Contractul include si optiunea suplimentarii comenzii cu inca 72 de vagoane (sase trenuri suplimentare), in functie de cerintele finale exprimate de catre RENFE.

Daca se va materializa si optiunea suplimentara, valoarea intregului contract va fi de 151 milioane de euro pentru transformarea celor 228 de vagoane. In caz contrar, 107 milioane de euro ar fi valoarea contractului pentru conversia celor 156 de vagoane, din comanda ferma.

Trenurile din Seria 7 au fost primele proiectate special de catre producatorul spaniol de material rulant, Talgo, pentru a opera pe linii de mare viteza. Acestea pot atinge viteza de 220 km/h si sunt perfect adaptabile sa circule pe ecartament dublu, atat pe cel standard de 1435 mm cat si pe cel de 1668 mm, asa cum este ecartamentul din Peninsula Iberica.

Prin semnarea acestui contract, Talgo s-ar putea repozitiona ca lider pe piata spaniola de material rulant, acolo unde a furnizat deja trenurile din Seriile 102 si 112 (gama Talgo 350), trenuri din Seriile 130 si 730 (din gama Talgo 250, cele echipate cu schimbator de ecartament si trenurile hibride din gama Talgo 250 Dual).