Summitul Railway PRO: Alstom Coradia Polyvalent, trenurile optime pentru trafic regional si intercity

Trenurile Coradia Polyvalent, construite de catre Alstom, sunt perfect adaptabile transportului feroviar periurban, regional si intercity, in functie de cerintele clientului. Lungimea trenurilor poate varia de la 56 m, 72 m la 110 m. Pot avea doua tipuri de motorizare: electrica si diesel-electrica (bi-modala).  Design-ul flexibil al trenului Coradia Polyvalent permite operatorului de transport feroviar sa aleaga, dupa preferinte, amenajarea interioara.

„In Franta a fost semnat un contract-cadru  pentru 1.000 de trenuri Coradia Polyvalent-varianta Regiolis, iar din numarul acestora, 256 de trenuri constituie o comanda ferma pentru 12 regiuni din Franta. Trenul a fost dezvoltat datorita particularitatilor din reteaua franceza de cale ferata si, din punct de vedere al alimentarii cu energie electrica a fost conceput sa ruleze bi-mod. Este primul tren certificat 100% din punct de vedere al cerintelor Specificatiilor Tehnice de Interoperabilitate”, a precizat Nicolae Dragu, Business Development Manager – Alstom Romania, cu ocazia participarii la Summitul de Investitii Railway PRO, organizat la Bucuresti in perioada 3 – 4 octombrie, de catre Club Feroviar si Railway PRO, cu sprijinul Asociatiei Industriei Feroviare din Romania (AIF).

Trenurile sunt in serviciu comercial, in Franta, din aprilie 2014 iar in ultimii doi ani au fost vandute cu succes in Italia si Olanda. Cele din Italia pot circula cu viteze de 200 km/h iar cele din reteaua olandeza pot rula cu viteze de 160 km/h.

„Pentru trenul Coradia Polyvalent sunt folosite cele mai noi tehnologii inovatoare dezvoltate de catre Alstom. Trenul este echipat cu motoare asincrone cu magnet permanent si beneficiaza de dispozitive de siguranta pasive precum sistem anti-soc iar echipamentul montat pe acoperis asigura o mentenanta usoara si reduce zgomotul si vibratiile resimtite de calatori”, a adaugat Dragu.

In Romania, Alstom utilizeaza un tren Coradia Plolyvalent pentru efectuarea testelor pe sectiunile din Coridorul IV, pe care compania le modenizeaza, conform contractului semnat cu CFR SA. Astfel, trenul de teste Coradia Plolyvalent este echipat cu sistemul national de semnalizare, iar in prezent se instaleaza si sistemul european de semnalizare ERTMS Nivel 2. Prin intermediul dotarilor de care dispune, trenul permite gazduirea unei intregi echipe de lucru precum si desfasuraea in timp real a tuturor testarilor si verificarilor pe reteaua de cale ferata din Romania.

Alte stiri