Proiectul garii 21 din Stuttgart va costa peste 8 miliarde de euro

Conform unor noi estimari oficiale, costurile totale ale proiectului garii 21 din Stuttgart s-ar putea ridica la 8,2 miliarde de euro, de doua ori mai mult decat suma estimata initial de 4,5 miliarde de euro prezentata la inceputul proiectului. Cresterea a fost generata de costurile de constructie mai mari cauzate de evolutia pozitiva spectaculoasa a industriei constructiilor din Germania si lipsei fortei de munca la nivel intern. De asemenea, au fost probleme cu santierul, iar conducerea Deutsche Bahn a dorit sa creeze o amortizare financiara impotriva riscului de crestere a preturilor. Noile cifre facute publice au la baza o evaluare realizata de Price Waterhouse Coopers (PwC) si de compania Emch+Berger. In plus, termenul de finalizare a proiectului a fost amanat a cincea oara pentru 2025, cu patru ani mai tarziu decat estimarile initiale. Totusi, conducerea Deutsche Bahn „a argumentat ca este mai eficient din punct de vedere financiar sa se continue proiectul Stuttgart 21 decat sa se amane”.
Odata finalizat, proiectul Stuttgart 21 va inlocui vechea gara Stuttgart cu o statie de tranzit subterana de ultima generatie. Proiectul este finantat de aeroportul din Stuttgart, Deutsche Bahn, guvernul municipal din Stuttgart, statul Baden-Wuerttemberg, Guvernul Federal si Uniunea Europeana.