Polonia semneaza un nou contract in cadrul Rail Baltica

Administratorul de infrastructura feroviara din Polonia, PKP PLK, a semnat un contract in valoare de 641 de milioane de zloti (153 de milioane de euro) cu Intercor Sp. z o.o. pentru modernizarea liniei de cale ferata Varsovia – Białystok ca parte a Rail Baltica pe teritoriul polonez. Cofinantarea europeana acordata prin intermediul Mecanismului de Interconectare a Europei se ridica la 467 de milioane de zloti (111,4 milioane de euro).
Proiectul implica modernizarea liniei dintre Sadowne si Czyżew si a 12 peroane (care vor fi echipate cu sisteme de informare), reconstructia a doua statii de cale ferata (Małkinia si Sadowne), dar si constructia unui viaduct feroviar nou si a unui pasaj pietonal subteran.
70 de km de linie si 11 treceri la nivel vor fi modernizate, inclusiv trei poduri peste Raul Bug si constructia unei a doua linii pe sectiunea Prostyń Bug – Małkinia.
„Finantarea primita in cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei este binevenita. Modernizarea sectiunii feroviare Sadowne – Czyżew este unul dintre cele 12 proiecte incluse in Programul Feroviar National, care beneficiaza, bineinteles, de finantare din partea Mecanismului de Interconectare a Europei. In cadrul proiectului, vom creste capacitatea si calitatea serviciilor de transport”, a declarat Ireneusz Merchel, Director Executiv PKP PLK.
Lucrarile vor incepe anul acesta si vor fi finalizate in 2019. Dupa finalizarea lucrarilor, trenurile vor circula pe linia Varsovia – Białystok cu viteze de pana la 160 km/h, reducand timpul de calatorie intre cele doua orase de la 2 ore si 25 de minute la mai putin de 2 ore.
Proiectul este realizat in cadrul proiectului „Lucrari pe sectiunea de cale ferata Sadowne-Czyżew a liniei E75, alaturi de lucrarile ramase pe sectiunea Warsawa Rembertów-Sadowne”, al carui cost total este estimat la 244 de milioane de euro cu o contributie maxima din partea UE de 186 de milioane de euro. „Implementam unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura in cadrul Programului Feroviar National. Acest program implica modernizarea sectiunii feroviare Varsovia – Białystok, parte a coridorului Railway Baltica, care leaga Varsovia de Helsinki via Kaunas, Riga si Tallinn. Am modernizat deja sectiunea de cale ferata Warsaw Rembertów – Sadowne, iar urmatoarea faza dupa reconstructia liniei Sadowne – Czyżew consta in reconstructia sectiunii feroviare Czyżew – Białystok”, a declarat sub-secretarul din Ministerul Infrastructurii, Andrzej Bittel.
Programul Feroviar National al Poloniei pana in 2023 prevede o investitie de 66 de miliarde de zloti (15,6 miliarde de euro). Linia principala E75 (Rail Baltica) are prioritate pentru transportul feroviar deoarece face parte din TEN-T si formeaza o legatura cu Statele Baltice, Polonia si restul tarilor UE. La inceputul anului, PKP si consortiul format din Track Tec Construction (lider), Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa au semnat un contract in valoare de 208 milioane de zloti (49,3 milioane de euro) pentru modernizarea unei linii de cale ferata de 95 km intre Ostroleka, Siedlce, Czeremchą si Bialystok pe ruta Sadowne – Bialystok.
In cadrul Programului Operational pentru Infrastructura si Mediu, se modernizeaza sectiunea Warsaw Rembertów – Sadowne. PKP a semnat contractul pentru modernizarea sectiunii Sadowne – Czyżew, urmata de modernizarea Czyżew – Białystok, ambele proiecte beneficiind de cofinantarea UE. In prezent, se realizeaza lucrarile de proiectare pentru proiectul Czyżew – Białystok, lucrarile de constructie fiind programate pentru 2018-2020.

Alte stiri