Peste 30 de companii interesate de licitatia pentru linia Budapesta – Belgrad

„Ungaria se asteapta sa primeasca, in luna martie, mai multe oferte in licitatia pentru modernizarea celor 152 de kilometri ai sectiunii de pe teritoriul sau din linia de cale ferata Budapesta – Belgrad”, a precizat ministrul Dezvoltarii Nationale, Miklos Sesztak.

Potrivit acestuia, peste 30 de companii si-au exprimat interesul de a participa la licitatia ce prevede modernizarea sectiunii ungare a liniei de cale ferata.

Operatorul din Ungaria, MAV, a publicat licitatia in noiembrie 2017, iar proiectul vizeaza lucrari pentru modernizarea sectiunii Soroksar (situat la marginea Budapestei) – Kelebia (situata la granita cu Serbia). Linia va trebui sa fie proiectata si construita pentru o viteza de 200 km/h, conform specificatiilor TEN-T.

La randul sau, Serbia a lansat, in noiembrie anul trecut, proiectul pentru modernizarea sectiunii Belgrad – Stara Pazova, parte a liniei ce leaga capitala Ungariei de cea a Serbiei. Sectiunea in cauza este in lungime de 34,5 kilometri, iar lucrarile vor fi executate de catre companiile China Communications Construction Company (CCCC) si China Railways International (CRI).

Modernizarea sectiunii Belgrad-Stara Pazova va fi finantata cu un imprumut de 297,6 milioane dolari (252 milioane euro) de la Banca de Export-Import din China. Imprumutul va fi rambursat in 20 de ani, inclusiv cu o perioada de gratie de cinci ani.

Mai mult chiar, reamintim ca RZD International si Caile Ferate Sarbe au semnat, tot in noiembrie 2017, acordul suplimentar la contractul privind constructia si reabilitarea sectiunii Stara Pazova – Novy Sad, o sectiune de 40 de km pe linia de cale ferata Belgrad – Budapesta. Acordul are o valoare de 247 de milioane de dolari, iar lucrarile de constructie ar trebui sa inceapa in primul trimestru din 2018.