Marea Britanie va testa „cat mai curand” trenul alimentat cu hidrogen

Ministrul britanic al cailor ferate, Jo Johnson, a anuntat ca trenul alimentat cu hidrogen ar trebui testat pe reteaua feroviara a tarii „cat mai curand posibil” deoarece aceasta tehnologie ofera o alternativa accesibila, si mult mai putin poluanta, la transportul diesel. In acelasi timp, ministrul a anuntat planurile guvernului de a implementa o noua viziune privind decarbonizarea transportului feroviar pana in 2040.
Tehnologia care sta la baza trenului alimentat cu hidrogen a luat amploare in ultimii ani. Este de mentionat faptul ca Alstom testeaza in prezent trenul Coradia iLint care emite doar abur si apa condensata, dar care este capabil sa atinga o viteza de pana la 140 km/h si un parcurs de pana la 800 km, similar performantei trenurilor regionale.
Si compania Rolls Royce ia in considerare aceasta tehnologie, „asa ca noua generatie de trenuri este aproape. Pentru a elimina emisiile de dioxid de carbon din calatoriile noastre pe calea ferata, guvernul investeste sume record in cercetare si dezvoltare pentru imbunatatirea cunostintelor noastre”.
Guvernul a ales compania Arriva, operatorul francizei nordice, pentru livrarea unui hibrid electric/pe baza de baterii pe ramura Windermere incepand cu 2021.
„De aceea, fac apel la calea ferata sa ofere o viziune asupra metodei de decarbonizare. Si astept un raspuns din partea industriei pana in toamna”, a declarat Johnson.
Ministerul face un apel pentru eliminarea trenurilor diesel din noua strategie. „As vrea sa scoatem din operare toate trenurile diesel pana in 2040. Acest obiectiv pare ambitios pentru ca asa trebuie sa fie si nu imi cer scuze pentru asta. In definitiv, suntem dedicati masurii de eliminare a vanzarilor de vagoane diesel pana in 2040”, a declarat Johnson.
Decarbonizarea caii ferate va permite reducerea poluarii la nivelul tarii si imbunatatirea calitatii aerului, in special in statiile semi-inchise. „Vom aborda aceasta problema cu seriozitatea pe care o merita stabilind obiective de mediu stricte pentru fiecare franciza pe care operatorii feroviari trebuie sa le indeplineasca”, explica ministrul.
Solutiile guvernului includ introducerea noilor trenuri bimodale care reprezinta o metoda foarte buna de transfer care mijloace de transport viitoare nepoluante. Trenurile bimodale, dotate cu motoare diesel moderne, care au fost puse in functiune incepand cu toamna trecuta pe linia Great Western si pe linia East Coast in 2018, polueaza mult mai putin decat trenurile pe care le inlocuiesc. Iar pe masura ce tehnologia de alimentare pe baza de baterii se imbunatateste, ministerul britanic de specialitate se asteapta sa asiste la inlocuirea cu totul a motoarelor diesel in trenurile bimodale.