Lucian Bode: „Vrem sa vedem ca se misca lucrurile pe calea ferata in Romania”

„Sunt mari asteptarile pe care le avem de la Autoritatea de Reforma Feroviara in vederea modernizarii sistemului de transport feroviar. Fostul presedinte al Autoritatii (Robert Dobre n.r.) declara anul trecut ca in 2018 vor fi operationali cei 2 kilometri necesari conexiunii pe calea ferata dintre Bucuresti si Aeroportul International  „Henri Coanda” Otopeni”, a punctat Lucian Bode, Presedintele Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura din Camera Deputatilor.

„Parlamentul a aprobat anul acesta Legea pentru infiintarea Autoritatii de Reforma Feroviara. Insa acum vrem si noi sa stim ce face Autoritatea pentru accesarea celor 400 de milioane de euro necesari achizitionarii de material rulant nou. Exista deja 40 de angajati pe posturi in cadrul ARF, am inteles ca urmeaza angajarea a inca 38 de persoane dar vrem si noi (Camera Deputatilor n.r.) sa vedem ca lucrurile se misca”, a mai precizat Lucian Bode.

Deputatul a punctat si faptul ca cei in masura sa ia decizii, din cadrul Autoritatii de Reforma Feroviara trebuie sa accelereze modul de lucru deoarece „inca nu au definitivat metodologia pentru atribuirea contractelor de servicii publice si din acest motiv nu vor putea primi aprobare pentru licitarea acestor contracte”.

Toate acestea au fost subliniate in cadrul dezbaterii interactive „ThinkTrain”, un eveniment organizat la 9 noiembrie, de catre Point Public Affairs cu sprijinul Club Feroviar si in parteneriat cu Asociatia Industriei Feroviare din Romania (AIF), Asociatia Inginerilor Feroviari din Romania, Asociatia Romana a Inginerilor Consultanti si OPREMAR.

Reamintim ca potrivit Legii 53/2017, aprobata de catre Parlament, in atributiile ARF intra achizitionarea de material rulant destinat prestarii serviciilor publice de transport feroviar de pasageri. Prestarea acestor servicii va putea fi pusa la dispozitia operatorilor de transport numai pe baza de proceduri aprobate prin Hotarare a Guvernului Romaniei  tinand cont de criterii de transparenta si vizibilitate care sa asigure o piata competitiva in domeniul feroviar.

In plus, atribuirea contractelor de servicii publice pentru operarea transportul feroviar public de calatori va avea loc numai pe baza de licitatii organizate conform legii pentru operatorii de transport feroviar. Reamintim, de asemenea, ca potrivit Regulamentului 1370/2007 al Comisiei Europene si transpus si in legislatia nationala, licitarea contractelor de servicii publice va fi obligatorie incepand cu decembrie 2019.

 

Alte stiri