Linia de metrou 5 din Milano intra in portofoliul FS Italiane

Ferrovie dello Stato Italiane a anuntat ca a preluat o cota de 36,7% in cadrul M5 SpA, compania concesionara a Liniei de Metrou 5 din Milano, de la Astaldi. In urma tranzactiei de 64,5 milioane de euro, FS va fi liderul consortiului.
Conform tranzactiei, cota Astaldi in cadrul M5 SpA este de 2%, in timp ce cota celorlalti actionari ramane neschimbata: Ansaldo STS 24.6%, ATM 20%, Alstom 9.4% si Hitachi Rail Italy 7.6%.
„Suntem incantati sa anuntam vanzarea cotei noastre in cadrul M5 companiei FS Italiane, o tranzactie care urmeaza vanzarii Holdingului A4 in Italia si SCMS in Pacific Hydro Chacayes in Chile. De asemenea, evaluam cu multa atentie ofertele primite pentru vanzarea altor active in concesiune. Implementarea Planului nostru strategic continua cu succes si, pe langa programul de instrainare a activelor, acesta prevede obiective de crestere sustinute de repozitionare activitatilor grupului catre piete cu risc mai redus si o mai buna calitate a veniturilor”, a declarat Paolo Astaldi, Presedintele Astaldi.
In decembrie 2016, Ferrovie dello Stato Italiane si Astaldi au semnat acordul pentru vanzarea cotei detinute de Astaldi in M5 SpA.
Achizitia a 36,7% in M5 face parte din planul industrial al companiei in perioada 2017-2026 prezentat anul trecut in septembrie care prevede dezoltarea integrarii mobilitatii urbane si metropolitane.
„Intrarea FS Italiane printre actionarii Metro 5 marcheaza un alt pas catre crearea unui sistem de infrastructuri si servicii integrate care are ca scop imbunatatirea transportului public in zone urbane mari. In conformitate cu Planul Industrial 2017-2026, dorim sa promovam o mobilitate integrata prin proiectarea, constructia si administrarea unor linii de metrou noi. Din acest motiv, FS Italiane va furniza expertiza tehnica si va dialoga cu actionarii, atat in Milano, cat si in alte orase”, a declarat Directorul Executiv al FS Italiane, Renato Mazzoncini.
FS si-a retrasat strategia pentru a profita de oportunitatile generate de politicile sistemelor de transport de calatori definite de Ministerul Infrastructurii si Transporturilor, in calitate de companie de mobilitate integrata, pentru a urmari toate sinergiile existente in infrastructurile de transport.
Dezvoltarea unor sisteme complexe de mobilitate integrata – trenuri, metrouri, autobuze, folosirea in comun a masinilor/scuterelor/bicicletelor – care faciliteaza o strategie door-to-door prin utilizarea doar a unui sistem de transport public este elementul care creste competitivitatea in marile orase si, prin urmare, a intregii tari in cadrul economiei globale.
Linia 5 a Metroului din Milano leaga statia Bignami Parco Nord de statia San Siro Stadio, de-a lungul unei rute care se extinde pentru aprox. 13 km cu 19 statii si un sistem de transport cu vehicule usoare conectat la celelalte linii de metrou subterane din Milano.

Alte stiri