Letonia aproba optiunea de finantare pentru electrificarea infrastructurii

Cabinetul Ministrilor din Letonia a revizuit raportul Ministerului Transportului cu privire la prima faza a proiectului de electrificare a retelei feroviare care va folosi finantare din partea Fondului de Coeziune alaturi de cofinantare din partea Cailor Ferate Letone (LDz). S-a ajuns la aceasta solutie deoarece, in urma dezvoltarii tehnologice, LDz a reusit sa reduca cheltuielile totale pentru prima faza de la 519 de milioane de euro la 441 de milioane de euro. Astfel, compania a putut sa atraga cofinantarea necesara fara investitii din partea statului. Negocierile au inceput cu Banca Europeana de Investitii.
Cabinetul Ministrilor a notificat Agentia Centrala pentru Finante si Contracte sa prelungeasca termenul limita pentru depunerea proiectului pana la 28 februarie 2018.
Prima etapa a proiectului include electrificarea retelei feroviare de la Daugavpils si Rēzekne la Riga, electrificarea realizandu-se cu tehnologie de 25 Kv in curent alternativ.
LDz va implementa prima faza a proiectului de electrificare a retelei feroviare in cadrul programului de asigurare a competitivitatii si fiabilitatii retelei feroviare TEN-T care va necesita fonduri de 346,64 de milioane de euro alocate prin Fondul de Coeziune.
“Contributia financiara a proiectului este importanta deoarece peste 300 de milioane de euro din totalul cheltuielilor proiectului vor fi investite in regiunea Latgale cu efecte directe si indirecte, inclusiv dezvoltarea diferitelor industrii de servicii in regiunile unde se desfasoara lucrari de constructie”, a declarat Ministrul Transportului, Uldis Augulis.

Alte stiri