Grecia a inaugurat o sectiune a coridorului feroviar Atena-Salonic

Administratorul infrastructurii feroviare din Grecia, Ergose, a inaugurat segmentul de cale ferata Tithorea-Lianokladi, parte a coridorului feroviar Atena-Salonic. „Este un eveniment important pentru Ergose si pentru reteaua feroviara a tarii, tinand cont de faptul ca acum doi ani aceasta sectiune era aproape impracticabila”, a anuntat compania. Proiectul a inclus constructia unei linii duble care inlocuieste linia de 122 de km de pe sectiunea muntoasa a liniei simple, modernizarea garilor Tithoreas si Lianokladios, dar si constructia unei gari noi, Molos. Noua ruta traverseaza un tunel nou dublu, Kallidromo, cu o lungime de 9 km, care este cel mai mare tunel feroviar din Grecia.
Noua linie a fost proiectata pentru viteze de 160-200 km/h si se intinde de la gara Tithorea catre est, traversand muntele Kallidromo prin tunelul dublu, urmand apoi cursul raului Sperchios pana la gara Lianokladi.
In plus, proiectul include modernizarea liniei catre Domokos, de la gara Lianokladi pana la Muntele Othris printr-un tunel dublu cu o lungime de 6.38 m, linia coborand apoi spre lacul Xiniada, pentru ca apoi sa urce in zona muntoasa Domokos pana la gara Domokos.
Proiectul include si instalarea sistemului ETCS nivel 1 si lucrari de electrificare.
Valoarea totala a proiectului este de 1,8 miliarde de euro si este finantat prin programe operationale si CEF 2014-2020.
Linia Tithorea-Lianokladi-Domokos se afla pe coridorul Orient/Est-Med si completeaza modernizarea coridorului Atena-Salonic. Obiectivul sau este transformarea intregii axe Patras-Atena-Salonic-Promachonas intr-un coridor feroviar de mare capacitate dotat cu sisteme de semnalizare, telecomunicatii si electrificare moderne.