Germania semneaza primul contract pentru trenurile cu hidrogen produse de Alstom

Conducerea Autoritatii de Transport Local din Saxonia Inferioara (LNGV), Alstom si The Linde Group au semnat contractele pentru livrarea a 14 trenuri cu pile de combustie cu hidrogen Coradia iLint, intretinerea acestora pe durata a 30 de ani, precum si furnizarea de energie, in Wolfsburg, Germania.
In timpul ceremoniei de semnare, Ministrul Economiei si al Transportului din Saxonia Inferioara, Olaf Lies, si echipa sa au asistat la prezentarea prototipului trenului Coradia iLint, care va fi supus testelor pe reteaua Elbe-Weser-Verkehrsbetriebe (evb) incepand cu primavara lui 2018, alaturi de un al doilea vehicul.
In cadrul ceremoniei, partile implicate in contract au admis ca „trenul viitorului va fi alimentat cu hidrogen, va avea emisii zero si isi va incepe serviciul in Saxonia Inferioara”.
Ministrul Transportului Lies a inmanat ordinul oficial de finantare celor doi directori LNVG, Hans-Joachim Menn si Klaus Hoffmeister. LNVG va achizitiona trenurile Coradia iLint pentru propria flota de vehicule, iar apoi le va inchiria unui operator feroviar. Trenurile cu pile de combustie cu hidrogen vor fi intretinute de Alstom in depoul evb din Bremervörde, care va fi extins in acest scop. „De acum inainte, va exista o alternativa reala la trenurile diesel in transportul feroviar neelectrificat. Hidrogenul si pilele de combustie sunt o combinatie ideala pentru protejarea mediului, dar si pentru revolutia energetica si din transport. Acestea permit stocarea energiei si transportul fara emisii pe calea ferata. Finantam tehnologii inovatoare si contribuim in mod sustenabil la revolutia energetica din sectorul de transport. Sunt incantat ca Alstom va construi trenurile din Saxonia Inferioara, consolidandu-si astfel si mai mult centrul sau de productie din Salzgitter”, a declarat Ministrul Transportului Olaf Lies.
The Linde Group va furniza hidrogenul pentru noile trenuri cu pile de combustie si va construi si opera prima statie din lume pentru alimentarea cu hidrogen a trenurilor in Bremervörde. Investitia necesara este estimata la aprox. 10 milioane de euro si va fi alocata de Guvernul Federal. LNVG va inchiria terenul si cladirea pentru statia de alimentare de la evb si le va pune la dispozitia Linde AG care va fi responsabil cu obtinerea licentei de operare si a autorizatiei de constructie. Productia hidrogenului prin electroliza si cu ajutorul energiei eoliene va fi luata in calcul intr-o etapa ulterioara a proiectului.
Noile trenuri vor fi puse in operare pe ruta Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven incepand cu decembrie 2021. Acestea vor inlocui automotoarele diesel ale autoritatii Elbe-Weser-Verkehrsbetriebe (evb) si vor reduce emisiile poluante la zero.
Alimentarea cu hidrogen a trenului va fi asigurata de propria statie de alimentare a The Linde Group. Trenul Coradia iLint poate opera pe o distanta de 1.000 de km cu un singur rezervor de combustibil si poate atinge o viteza maxima de 140 km/h.
In luna martie, Alstom a realizat cu succes primul test de operare la 80 km/h a unui tren Coradia iLint in cadrul centrului de testare propriu din Salzgitter, Saxonia Inferioara.

Alte stiri