„Germania se va transforma intr-o societate gigabit”

„Suntem dedicati investitiilor in infrastructura de transport care include proiecte inovatoare deoarece mijloacele de transport reprezinta responsabilitatea unei societati. Odata cu digitalizarea mobilitatii, exprientam cea mai importanta faza a inovatiei de la inceputul motorizarii. Responsabilitatea principala a tarilor consta in inovare care tinde sa se concentreze in metropole. De aceea investim intr-o infrastructura complexa si ultra-performanta. Aducem retelele gigabit in regiuni si automatizam transportul. Dorim sa transformam Germania intr-o societate gigabit. Vom investi 100 de miliarde de euro in infrastructura digitala”, a declarat Alexander Dobrindt, Ministrul de Transport al Germaniei, in timpul Summitului ITF 2017.
Reamintim ca in martie, ministrul de transport german si membrii Aliantei Retelei pentru o Germanie Digitala au adoptat „Initiativa Germania Gigabit pentru Viitor” conform careia se vor investi 100 de miliarde de euro pentru crearea unei retele cu banda larga de inalta performanta in Germania pana in 2025. In aceeasi luna, ministerul a alocat 4 miliarde de euro pentru a conecta regiunile slab acoperite la reteaua cu banda larga super rapida. Incepand cu 2018, investitia ministerului in infrastructura digitala va fi sustinuta cu aprox. 10% printr-o investitie neta a guvernului federal. Acest lucru inseamna alte 3 miliarde de euro pe an din fondurile guvernului pentru internet de mare viteza.
Pentru sistemul feroviar, in iunie 2016, Alexander Dobrindt, fostul CEO DB, Rüdiger Grube si CEO-ul Asociatiei Feroviare Germane, Volker Schenk, au semnat acordul pentru implementarea strategiei de digitalizare feroviara. Aceasta se concentreaza pe 5 piloni majori care includ o investitie de 5 miliarde de euro pana in 2020 pentru modernizarea si digitalizarea retelei feroviare cu investitii alocate pentru solutiile de semnalizare (precum ETCS). Pana in 2020, planurile pentru proiectarea si constructia unei retele de transport imbunatatite din punct de vedere digital vor deveni un standard. In cadrul campaniei de digitalizare, Deutsche Bahn dezvolta peste 150 de proiecte care au legatura cu acest subiect in mai multe domenii de la transportul de calatori la cel de marfa si logistica, infrastructura, operatiuni si IT.
Ca parte a strategiei de digitalizare, in februarie 2017 a fost inaugurat oficial Laboratorul Digital pentru Active si Intretinere al Deutsche Bahn, denumit „ampulse”. Acesta va deveni locul de intalnire al inginerilor din domeniul IT, oamenilor de stiinta, expertilor in transformare si specialistilor DB Cargo, precum si a altor sectoare din Grupul DB care lucreaza la diverse proiecte de automatizare si digitalizare referitoare la material rulant si intretinere. In prezent, atentia se concentreaza asupra transportului feroviar de marfa, insa vor urma si alte proiecte pentru transportul de calatori si intretinerea vehiculelor in cadrul DB.

Alte stiri