joi, aprilie 18, 2024
spot_img

Germania interzice vagoanele feroviare de marfa zgomotoase dupa 2020

Ministrul german al transporturilor Alexander Dobrindt a anuntat un nou proiect de lege privind interzicerea vagoanelor de marfa zgomotoase dupa sfarsitului lui 2020.
Alianta Pro-Rail din Germania a salutat noul proiect de lege declarand ca „este important ca aceasta lege sa aduca in sfarsit liniste oamenilor afectati de zgomotul din apropierea liniilor de cale ferata”, a comentat directorul executiv al aliantei, Dirk Flege. Asociatia de transport non-profit critica exceptiile prezentului proiectului de lege. Desi ar trebui ca interzicerea vagoanelor zgomotoase sa se aplice in mod general, acestea ar mai putea circula in cazuri exceptionale cu viteza limitata. Astfel de exceptii au ca scop evitarea conflictelor cu legea UE. „Proiectul de lege incearca sa obtina o reducere a nivelului de zgomot care afecteaza rezidentii locali fara a intra in conflict cu reglementarile UE. Este o lege echilibrata care ar putea avea efecte adverse neplacute”, a avertizat directorul executiv al aliantei. „Limitele de viteza pentru trenurile de marfa cu vagoane zgomotoase vor reduce emisiile de zgomot, insa acest lucru va aglomera reteaua”. Acest lucru va face transportul feroviar de marfa ineficient, indeosebi pe principalele rute aglomerate si va incuraja transportul rutier de marfuri care se bucura deja de avantaje politice. „Desigur, scopul politicilor de eliminare a zgomotului nu este de a produce un transfer de la transportul feroviar de marfa la cel rutier, ceea ce ar spori nivelul de zgomot pe drumuri”, a declarat Flege.
Prin urmare, ministerul transporturilor ar trebui sa reevalueze serios aceste detalii. „Interzicerea clara a vagoanelor de marfa zgomotoase fara exceptiile extrem de complexe, care ar dezavantaja clar transportul feroviar de marfa, care ar fi cea mai buna solutie”, a declarat Flege. „Daca reglementarile UE inseamna ca legislatorii germani nu pot elimina complet vagoanele zgomotoase de pe reteaua feroviara germana, ministerul transporturilor ar trebui sa includa alte masuri pentru a elimina in mod eficient vagoanele de marfa zgomotoase fara a avea trenuri incete care sa congestioneze sistemul”. O idee ar fi sa impuna o contributie semnificativa pe langa taxa de acces la infrastructura penru optiunea de operare a unui tren cu viteza limitata, luand in considerare munca suplimentara necesara pentru intocmirea orarului, a sugerat managerul Aliantei Pro-Rail. „In acelasi timp, guvernul german ar trebui sa faca eforturi pentru a interzice la nivel UE vagoanele de marfa zgomotoase dupa 2020, eliminand astfel necesitatea regulilor nationale de exceptare.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole